Utcai versenyautókat vitt Genfbe a BMW

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.

© BMW
A tradíciókban gazdag kiállításon újra színre lép majd az idei Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS), Detroitban bemutatott BMW Z4 Roadster és BMW Z4 M Roadster. A harmadik premier a korlátozott példányszámban készülő 320si bemutatása lesz. Ez a kocsi lesz az alapja a 2006-os túraautó világbajnokságon (WTCC) induló versenyautóhoz. Az idei genfi BMW-stand egyik fontos újdonsága a kettős turbófeltöltős, precíziós, közvetlen befecskendezésű, alumínium forgattyúházas, soros, 306 lovas hathengeres motor. Ez az erőforrás a különlegesen nagy teljesítmény és a takarékosság olyan kombinációját vonultatja fel, mely ilyen méretű motorban még soha nem volt tapasztalható, így lenyűgöző példája a takarékos dinamizmusnak.

© BMW
A BMW M GmbH-nál készülő, kompromisszumok nélküli sportkupé, a Z4 M különösen a sportos, ambiciózus vezetők számára lesz vonzó. Már a 3,2 literes, soros, 343 lovas hathengeres motor (252 kW, 365 Nm) garancia a kiváló menetteljesítményekre és az élvezetes vezethetőségre. Az igényes sportfutóművel szerelt sportkocsi végsebessége 250 kilométer/óra, 0-ról 100 kilométer/órára pedig mindössze 5 másodperc alatt gyorsul fel.

© BMW
Az új BMW Z4 Coupé 3.0si -t 265 lóerő teljesítményű, soros, hathengeres motor gyorsítja százra 5,7 másodperc alatt, miközben mindössze 8,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren vegyes használatban. A Z4 M Roadster már kívülről is egyértelműen megkülönböztethető.   Erről az első légbeömlő nyílások, a bi-xenon fényszórók, az egyedi, 18 hüvelykes kerekek és a tipikusan BMW M stílusú hátsó rész - nem kevesebb, mint négy kipufogócsővel - gondoskodnak.

A mindössze 2600 darabra korlátozott példányszámú speciális BMW 3-as limuzin (320si) négyhengeres motorja két literes, legnagyobb teljesítménye pedig 1 27 kW/173 lóerő 7000 fordulaton. A kocsi további különlegességei az M Sport csomag, valamint a WTCC versenyautóéhoz hasonló formatervű, 18 hüvelykes kerekek. A   sportos limuzin végsebessége 225 kilométer/óra, 8,1 másodperces a katapultja. A BMW 320si a 2006-os WTCC-sorozatban