A genfi szalonra speciális tanulmánnyal készült a BMW-csoport tulajdonában lévő Mini. A Concept Geneva a régi szép idők brit versenyautójának modern interpretációja. Ez a tanulmányautó a Mini Traveller, a Mini Countryman és a Mini Clubman Estate szellemiségét idézi fel egy progresszív, új változatban.
© BMW |
A Mini Concept Geneva megjelenése erős és izmos, különös hangsúlyt kaptak a kerékjáratok, az övvonal. Tervezése során az egyik alapvető célkitűzés az volt, hogy könnyű legyen az autó rakodása. Éppen ezért az összes ajtó paralelogramma alakú, így nyitáskor egyetlen mozdulattal előre és oldalra fordulnak, ezzel könnyítve meg a bejutást az utastérbe. A hátsó tolóablakok elektromosak. A tanulmány csomagtartójában egy sokoldalú szállítódoboz (cargobox) is van, amelynek rakodólapja hátrafelé is kihúzható a csomagok könnyebb berakodásának érdekében. A szállítódoboz átlátszó teteje elfordítható, így térelválasztóként működik az utas és a csomagtér között.
© BMW |
A kocsi belsejét lebegő elemek jellemzik. A forgó üléseknek köszönhetően könnyebb a bejutás hátra. A lebegő elemek használatával az utastér nagyobbnak és tágasabbnak tűnik. Az üléseket a középkonzolhoz erősítették, és a műszerfal is szabadon áll. A középső kilométeróra és az elfordítható központi műszer – melynek digitális és analóg kijelzői is vannak – tovább erősítik a jó térérzetet. A kocsiban négy személy fér el, a hátsó utasok az első ülések elfordítása után juthatnak be helyükre. A hátsó üléstámlákat lehajtva teljesen sima padlózatot kapunk, mely átmenet nélkül megy át a csomagtér padlójába.
© BMW |
Az utastérben a legtöbb felületen fehér bőr borítás teremt jó térérzetet, és modern környezetet. Az ajtók belsejét alumínium borítású üvegszál struktúra emeli ki, a lábteret pedig karbonszálas kialakítás jellemzi, melyet nylontextúrájú szőnyeggel kombináltak.