© hvg.hu |
Az autó kulcs nélkül indul, egy indítókar elfordításával kelthető életre a 2500 köbcentis 403 Nm-es nyomatékú motor. Az ajtók nyithatók távirányítóról is, de a kilincseken lévő gombok megnyomásával is. Arra viszont figyelni kell, hogy ne zárjuk be a kulcsot, bár betanítható a rendszer arra is, hogy ilyenkor figyelmeztessen. A betanításról jut eszembe, hogy a vezetőülés, valamint a tükrök személyre szabhatóak, ha ketten vezetik az autót, a memóriás ülések és tükrök, már a távirányító működtetésekor beállnak a megfelelő pozícióba. A ki- és beszállás terepjárósan nehézkes, de a Pathfinder ebben is többet nyújt társainál, a gyújtás lekapcsolásával 10 centi hosszon hátracsúszik az ülés, hogy könnyebb legyen a kiszállás. Ez a luxus legkézenfekvőbb megnyilvánulása. Az ergonómia tökéletes, a multifunkciós kormányról a tempomat könnyen kezelhető. Az automatikus váltó rángatás mentesen működik.
[[ Oldaltörés: Kényeztető kényelem (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Az első két bőrfotel elektromos mozgatású, memóriásak, természetesen fűthetők és szellőztethetők. A bőr borítású beltér éke a középkonzolon elhelyezett hatlemezes mp3-as audiorendszer. A klíma és az egyéb funkciók kapcsolói már ismerősek voltak a Navarából. Ez utóbbitól csupán az anyagok minősége, illetve a bézs színű műszerfal különbözteti meg a nagy terepjárót. Meg természetesen a végeláthatatlan utastér. Az ülések variálhatók, a prospektus szerint 64 lehetséges elrendezéssel legózhatunk. Az ötüléses autót percek alatt plusz két üléssel bővíthetjük ki, a padlóból kihajtható leghátsó ülések azonban hosszabb távon csupán gyerekeknek lehetnek kényelmesek. Viszont a második sor ülésein királyi a kényelem, ha az első utasülésen éppen nem utazik senki, akkor annak lehajtásával panoráma kilátást biztosíthatunk a hátul ülőknek.
© hvg.hu |
A középkonzol borítása lehetett volna kevésbé kopogós műanyag, de ennyi disszonanciát meg lehet engedni. A lábtér burkolása túl exkluzívra sikeredett, szinte fáj az embernek sáros lábbal bepiszkítani a bolyhos szövetet. Háromzónás klíma kényezteti a Pathfinder utasait. A hátsó sorok hőmérsékletét a középkonzolról, de hátulról is lehet irányítani, a klíma és a fűtés mennyezeti beömlőnyílásai a leghátsó sorban is megtalálhatók. A bőr reccsenésén, roppanásán és a turbó süvítésén kívül más hang nem zavarja a vezetést, de a minőségi audiorendszer kellő felhangosítása a motor zaját is könnyedén elnyomja. A hatlemezes cédétár mp3-as lemezeket is lejátssza, így a világ végéig is elhajózhatunk, ha bírjuk üzemanyaggal.
|
Hangos és visszafogott motor Könnyen koszolódó belső |
A Navara motorja kissé mohóbb a Pathfinderben, de ez természetes, hisz tesztautómat automatikus váltóval szerelték, és hát a tömege is jóval nagyobb, mint pickup testvérének. Annyira azonban nem zabagép, az 500 kilométeres tesztút során 9,4 liter gázolajat evett a 2,2 tonnás Pathfinder.
© hvg.hu |
Tárolórekesz rengeteg van, szinte nincs olyan rész az autóban ahol ne találnánk, ráadásul az ajtók zsebei méretesek. A hátsó ülések középső ülőlapját előredöntve rejtett dobozokat találunk a padlóban. A csomagtérben további hasonlók rejtik el a csomagok rögzítéséhez szükséges hálót, valamint a kerékcseréhez kellő eszközöket. A csomagtérajtón az ablak külön nyitható, így kisebb csomagokat úgy is betehetünk, hogy nem nyitjuk fel az egyébként hatalmas és elég nehéz ajtót. A hátsó ülések síkban lehajthatók, így akár négyméteres hajópadlót is szállíthatunk.
[[ Oldaltörés: Színes tolatókamera segíti a manővert (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
A busznyi visszapillantók mellett jó nagy a hátsó szélvédő is, de még így is kellemes meglepetés ért, amikor hátramenetbe kapcsolva a navigációs képernyőn színes és valós képet közvetít a tolatókamera. Természetesen ezzel nem spórolhatjuk meg a hátra- és oldalra tekintést. A hasznos tolatókamera sötétben is működik, így egy picit nyugodtabban végezhetjük a tolató műveleteket. Tolatáskor a tükrök is tolató pozícióba állnak be, ezzel is segítve a manővert. Elkel a segítség, hisz a 4,74 méteres monstrummal nem egyszerű a közlekedés, bár kormányzása könnyebb mint a pickup Navaráé, az egész autó sokkal inkább személyautós, mint terepjárós. Nem így van ez, ha valóban próbára tesszük a képességeit. Nagyot nyeltem mielőtt betévedtem az ingoványosba, mégiscsak egy 13-14 milliós értékről van szó. Az autó tisztában van képességeivel, így biztosan számíthatunk rá a legmeredekebb szituációkban is.
© hvg.hu |
Az automatikus összkerék-hajtásból terepen érdemes a felező váltóval lassú négykerék-hajtásba kapcsolni. Ezzel a fokozattal a legnagyobb sárból is sikerült kievickélnem. Amikor az első kerekek végképp elmerültek a mocsaras ingoványban, hátsó diffizár híján elég volt az ESP menetstabilizátort kiiktatni, az autó könnyedén kiszabadult a fogságból. Kiállta a biatorbágyi ingoványos próbát, valóban kiválóak tereptulajdonságai is, ez az autó jó szolgálatot tesz annak, aki az üzleti ügyei intézése mellett nem akar lemondani szenvedélyeiről, a kirándulásról, a terepezésről, a vadászatról, a horgászatról.
[[ Oldaltörés: Lomha nagyvas (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Bár a gázpedál határozott lenyomásával elemi erővel lódul meg a nagy vas, a szédületes gyorsulás csak kábé nyolcvan kilométeres sebességig tart, onnan már egy kicsit lomhább az autó. Az a 174 lóerős dízelszív, ami a Navarában erősnek bizonyult az itt gyengén muzsikál. A négyliteres, 269 lovas V6-os valószínűleg jobban illik ehhez az autóhoz, csak ahhoz kell venni még egy benzinkutat is. Cikázni kockázatos a városban, bár az autó méretei tekintélyt parancsolóak. Zavaró, hogy tövig kell nyomni a gázpedált, ha gyorsulni akarunk, és sokszor csak sivít és erőlködik az autó. Autópályán is érdemes visszafogott tempóban autózni, a legnagyobb sebesség, amivel közlekedtem, az 120 kilométer/óra volt. 130-140-nél nem érdemesebb többet nyomni neki, a Pathfinder nem sportkocsi, hanem igazi utazóautó, a főnök autója. Futóműve sokkal lágyabb, mint a Navaráé, lehet vele rodeózni, de sokkal visszafogottabban. Érződik rajta, hogy nem vad terepre építették, bár, ha kell, átvág mindenen. Hepehupás úton himbálódzik, mint egy nagy teve.
|
Memóriás ülések Színes tolatókamera Maximális biztonságó Audiorendszer Hétszemélyes |
Az oldallégzsákok mellett függönylégzsákok is szavatolják a biztonságot, még a leghátsó sor utasai is védve vannak. A biztonsági övek (elsők) bekapcsolására kép- és hangjelzés figyelmeztet, ez elengedhetetlen ma már egy autóban, bármennyire biztonságos legyen is az. Nem is vár mást az ember egy közel 15 millió forintos kocsitól
Nissan Pathfinder |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 2488 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 174 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 403 Nm 2000-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2850 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4740/1850/1865 |
Csomagtér | 190-2091 liter |
Saját tömeg (kg) | 2280 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 174 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 11,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 13,2 |
Országúti | 8,3 |
Vegyes | 10,1 |
Tesztfogyasztás | 9,4 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 267 |
ÁRA | Az autó alapára 9,99 millió Ft. |