© VW |
A működési nyereség 2005-ben 102 millió euróra nőtt, ami az előző évhez képest 244 millió eurós profitnövekedést képvisel. A nettó cashflow 125 millió euró, ami az előző évihez (-14 millió euró) képest 139 millió eurós növekedés. 2005-ben a tárgyi eszközökre, struktúrákra és új folyamatokra fordított beruházások értéke összesen 217 millió eurót (az előző évben: 359 millió euró) tett ki, ezzel az új beruházásokból adódó kiadási tételek jelentősen mérséklődtek. A beruházások leginkább az új Constellation, Delivery és Worker brazil teherautó-sorozatok, illetve az új Crafter bevezetésére fordítódtak.
A Volkswagen Haszonjárművek világszintű vevői kiszállításai is rekordot döntöttek. A vásárlóknak a 2005 során kiszállított 401 ezer 438 Volkswagen haszonjármű (az előző évben: 333 ezer 820) 20,3 százalékos növekedéssel új éves rekordot képvisel. Az összesített adat a Volkswagen Haszonjárművek és a Volkswagen Csoport más helyi leányvállalatainak termékeiből adódik össze, amelyek együttesen a konszern haszonjármű-részlegét alkotják.
2005-ben a Volkswagen Haszonjárművek minden modellsorozatot tekintve világszerte összesen 360 ezer 115 járművet szállított ki, ami 23,7 százalékos növekedést képvisel az előző évhez képest (291 ezer 202 darab). Ezek közül az európai gyártású személyszállítók, szabadidő-modellek és könnyű haszonjárművek 324 ezer 603 darabot tettek ki, 26,6 százalékos növekedést képviselve (az előző évben: 256 481 darab).
A nyugat-európai piacon – Németországgal együtt – az összes modellsorozatból 23 százalékos emelkedéssel együttesen 249 ezer 684 járművet (az előző évben 202 ezer 988) értékesítettek. Németországban az kiszállítások 33 százalékkal növekedve 113 ezer 128 darabot (az előző évben 85 ezer 48 darab) tettek ki.
A Caddy a legkeresettebb (Oldaltörés)
Itthon is népszerű © VW |
2005-ben a Volkswagen Haszonjárművek kínálata egyik bestsellerének ismét a Caddy városi szállítójármű számított, amelyből összesen 118 ezer 963 zárt, Kombi és Life változat került a vásárlókhoz – ez 54,6 százalékos növekedés az előző évhez képest (76 ezer 942). Ezek közül 86 ezer 850 járművet (az előző évben: 59 ezer 134) szállítottak ki Nyugat-Európában (Németországgal együtt) – ismét jelentős fejlődés, ezúttal 46,9 százalék. Németországban 36 ezer 335 Caddy talált gazdára, 68,5 százalékkal több, mint 2004-ben (21 ezer 564). 37,4 százalékos piaci részesedésével a Caddy Németországban megerősítette vezető pozícióját a könnyű városi szállítójárművek között, s európai viszonylatban is növekedést mutat.
Az örökifjú Transporter © VW |
Világszerte 169 ezer 695 darabos kiszállításával a T5 sorozat (Transporter, Caravelle, Multivan és California) 16,5 százalékos (az előző évben: 145 ezer 616 darab) fejlődést produkált. Nyugat-Európában (Németországgal együtt) a Transporter és Multivan modellek kiszállítása 16,2 százalékkal 135 ezer 923 darabra nőtt (az előző évben 117 ezer 2). Németországban 24,4 százalékos emelkedést képviselve 68005 T5 talált gazdára (az előző évben: 54 ezer 654). A T5 sorozat piaci részesedése 2005-ben Nyugat-Európában 23,3 (az előző évben: 21,5), míg Németországban 49,4 (az előző évben: 44,3) százalékot ért el. Ennek köszönhetően a Transporter és a személyszállítók mindkét piacon megőrizték első helyüket.
Az LT kiszállításai a legutóbbi teljes év során ismét világszerte növekedtek, ez alkalommal hat százalékkal, 35 ezer 945 darabra (az előző évben: 33 ezer 923 darab). Nyugat-Európában 26 ezer 911 (az előző évben 26 ezer 852), míg Németországban 8788 (az előző évben: 8830) LT talált gazdára.
A brazíliai Trucks and Buses Division 2005-ben 35 ezer 512 darab 7,5 tonna feletti teherautót és autóbuszt szállított ki világszerte, 2,3 százalékkal többet, mint 2004-ben (34 721). 23 ezer 389 eladott járművel a 7,5 és 44 tonna közötti teherutók Brazíliában 32,1 százalékos piaci részesedést értek el, s immár a harmadik egymást követő évben őrizték meg vezető helyüket a rendkívül erős piaci versenyt hozó brazil teherautó-piacon.