A DaimlerChrysler autóbusz üzletága sikeres évet zárt 2005-ben: márkáinak, a Mercedes-Benznek, a Setrának és az Orionnak köszönhetően újabb 10 százalékkal több, 36 ezer 200 autóbuszt és alvázat értékesítettek világszerte.
A 8 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű autóbuszok enyhén növekvő piacán 17 százalékra bővítette globális vezető piaci részesedését a DaimlerChrysler. 2005-ben világszerte 17 ezer 300 dolgozót foglalkoztatott az autóbusz üzletág, ebből 13 ezer 800-at Európában. Annak ellenére, hogy Európában stagnált a 8 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű autóbuszok piaca, a DaimlerChrysler közel ugyanannyi − 9650 autóbuszt és alvázat − értékesített, mint egy évvel korábban. A Mercedes-Benz és a Setra termékeivel 22 százalékos részesedésre tett szert, és ezzel kimagasló piacvezető pozíciónak örvend Európában.
Mercedes CapaCity 2007-től © daimlerchrysler |
Európa legnagyobb buszkiállításán, a belgiumi Kortrijkben megrendezett „Busworld 2005“ elnevezésű rendezvényen számos európai piacra szánt újdonságot mutatott be az autóbusz üzletág. Az egyik a Mercedes-Benz Travego turistabusz új generációja, amely az Isztambul melletti Hosdere-ben működő gyár 2005-ben átadott új üzemében készül. További újdonság volt a városi és távolsági utasszállításra tervezett Mercedes-Benz Citaro Low Entry, valamint a Setra MultiClass 400 távolsági autóbusz család. Utóbbi sorozat bemutatásával mindössze 11 év leforgása alatt teljesen megújult a Setra kínálata. A kortrijki bemutatók sorát a 2007-től forgalmazni kívánt Mercedes-Benz CapaCity tette teljessé. E különösen nagy befogadóképességű autóbusz az elővárosi utasforgalom lebonyolítására kínál hatékony megoldást: összesen190 főt tud szállítani a fedélzetén.
2005-ben többek között környezetbarát hajtástechnológiákkal, köztük az észak-amerikai piacra szállított hibridüzemű Orion autóbuszokkal bizonyította innovációs és technológiai vezető szerepét a konszern. Eddig összesen 1000 darabot értékesített belőlük −csak New Yorkban 825 darab fog szolgálatot teljesíteni a közeljövőben. Idáig a DaimlerChrysler értékesítette a legtöbb hibrid autóbuszt a világon.