Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Nissan bejelentette, hogy egy új távolságtartó automatikát fejlesztett ki, olyan elektronikai rendszert, amely segíti a vezetőt abban, hogy a forgalomban betartsa a követési távolságot. Arra is képes, hogy a lökhárítókba szerelt radar-érzékelőkön keresztül megállapítsa a jármű előtt és mögött haladó kocsik sebességét.
Ha a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, vagy nem nyomja határozottan azt, a rendszer felkészül a fékezésre. Ha a radar úgy ítéli meg, túl közel került a két jármű, a műszerfalon megjelenik egy, a fékezésre figyelmeztető lámpa. Ezzel egyidőben hangjelzés is megszólal. A gázpedál automatikusan hátrahúzódik, hogy a vezető jobban és határozottabban nyomhassa a féket. A rendszer dugóban a leghasznosabb, ahol a vánszorgás során gyakran kell fékezni. A távolságtartó automatika annak a Nissan biztonsági pajzs rendszerének a része, amelynek elvét 2004-ben vezették be azért, hogy mérsékeljék az autóbalesetekből eredő egészségügyi kockázatokat. A japánok célja, hogy 2015-ig felére csökkentsék a végzetes és komoly sérülésekkel járó balesetek számát. Ehhez alapul az 1995-ös statisztikákat vették. A Nissan nem közölte, hogy az újítást mikortól építik be a márka autóiba.