© hvg.hu |
A romos, lehangoló kiskunlacházi reptér és a csikorgó szél épp egy ilyen, embert, autót és gumit próbára tévő teszthez volt ideális. A tanpályát fellocsolták, így a háromliteres fenevadakkal éles helyzetben vizsgáztathattuk az új abroncsok tapadását, fékhatását és kanyarodási képességét. Bár laikusként nehezen tudtam volna különbséget tenni a Michelin Primacy régi és új generációjának tulajdonságai között, de a teszt hivatalosan mért eredményei a gyártót igazolták. Az új gumival bátrabban mentünk, nagyobb sebességgel vettük a kanyarokat és biztonságosabban autóztunk. Bármennyire próbálkoztunk, nem tudtuk kipörgetni az autókat, a gumik és természetesen az ESP az úton tartottak.
Hosszú élettartam, biztonság esőben (Oldaltörés)
A felső kategóriás szedánok számára tervezett új Michelin Primacy HP 25 százalékkal hosszabb élettartammal rendelkezik, mint a korábbi verzió, a Michelin szerint a versenytársak termékeit is jócskán felülmúlja a tartóssága (TÜV SÜD felmérés)
© hvg.hu |
. Ami a vezetési időt illeti, ezek a százalékszámok azt jelentik, hogy amíg a legerősebb versenytárs
24 hónapig fut az utakon, addig a Michelin Primacy HP 30 hónapig. A Primacy a meghosszabbított élettartalma alatt végig
azonos szintű biztonságot nyújt. Ezek a megtakarítások már a magánszemélyek számára is jelentős előnyöket jelentenek, azonban nagyobb mennyiségben, pl. a flottamenedzserek számára még nagyobb jelentőséggel bírnak. Egy 25 ezer autóból álló, három éves szerződéssel működtetett és évente 37 ezer kilométert futó flotta esetében a Michelin Primacy HP-vel felszerelt autók számának megduplázása közel 80 ezer abroncsot takarít meg, ami 13,5 millió eurónak felel meg.
A baleseti statisztikák szerint Európában a súlyos balesetek többsége esős időjárási körülmények között következik be. A Michelin Primacy HP-ét ezért úgy tervezték, hogy teljes élettartalma alatt magas fokú tapadással rendelkezzen a nedves felületeken.
Zöld abroncs
© Michelin |
A Michelin Primacy HP hosszabb élettartammal és kilométer-teljesítménnyel rendelkezik, és mindemellett megőrzi az összes Michelin abroncsra jellemző legfontosabb előnyöket. Ez nemcsak a biztonság, hanem a környezetvédelem tekintetében is így van. 1992-ben a Michelin technológiai áttörést hozott létre a környezetkímélőbb abroncs piacra dobásával, amelynek a szilícium-dioxid alapú keveréke elősegíti az üzemanyag-megtakarítás növelését azáltal, hogy csökkenti a gördülési ellenállást. A Michelin Primacy HP rendelkezik ugyanezekkel az előnyökkel, tehát az abroncsok nemcsak, hogy tovább tartanak, hanem a többi vezető márkájú abroncshoz viszonyítva a legalacsonyabb gördülési ellenállással rendelkeznek.
Új kerekeket kap a Sharan © hvg.hu |
Mindez nemcsak alacsonyabb üzemanyag-költségeket jelent az autósok számára, hanem kedvezőbb környezeti hatásokat is a társadalom egészére nézve, hiszen a kevesebb üzemanyag-fogyasztás kevesebb üvegházgáz kibocsátást is jelent. Továbbá, egy tartósabb abroncs egyben hozzájárul a nyersanyagfogyasztás csökkentéséhez is, mivel kevesebb abroncs gyártására van szükség ugyanannyi leutazott össztávolságra számítva, és így kevesebb kidobandó elhasznált abroncs is keletkezik.
Bírja a defektet (Oldaltörés)
Leengedik a BMW gumiját © hvg.hu |
Az új Michelin Primacy HP mind a hagyományos mind a defekttűrő verzióban is kapható lesz. A Michelin ZP („Zero Pressure” azaz zéró nyomás) technológiája egy olyan modern megoldást jelent, amely a hagyományos abroncsok oldalfalait egy speciális gumikeverékkel erősíti meg. A Michelin ZP a jármű súlyát zéró nyomás mellett is 80 kilométeren keresztül 80 km/óra sebességgel elbírja. Ez annyit jelent, hogy a sofőrnek nem kell leállnia az út szélén az abroncs esetleges nyomásvesztése miatt. A defektűrő abroncsok felszerelhetők az Audi A4 és A6, a BMW 1-es, 3-as és 5-ös szériák, a Mercedes C-osztály, E-osztály és S-osztály , a Peugeot 607 autókra.
Lyukas gumi nem akadály © hvg.hu |
A ZP gumik jó tulajdonságait egy ötös BMW segyítségével tapasztalhattuk meg. A jobb hátsó kerekét leengedték majd kemény szlalomversenyre invitálzuk az autót. A bóják között lavírozó BMW szinte lefektette a gumit, de a sofőr ebből semmit sem érzett, változatlan tempóval vette be a visszafordítókat, a hajtű kanyarokat és vészfékezéskor is stabil maradt az autó. Az új Primacy HP már kapható a legtöbb gumikereskedésben, az új defekttűrő ZP-abroncsok a nyár folyamán érkeznek hazánkba. Információnk szerint a felső kategóriás autókra szánt abroncsok (méretek: 225/50 R 16, 225/50 R 17, 205/55 R 16 ZP, 205/55 R 16, 205/55 R 16, 215/55 R 16, 225/45 R 17 ZP, 225/55 R 16, 225/60 R 16, 235/45 R 16, 245/45 R 17, 215/50 R 17, 225/55 R 17, 235/45 R 18, 245/45 R 18) árai nem drágulnak az előző szériához képest.