Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ötszáz ló és hat személy az R-Mercedes csúcsverziójában
Utolsó frissítés:
Szerző:hvg.hu
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A februári chicagói szalonon mutatta be a Mercedes AMG az R 63 AMG modelljét. A Mercedes-Benz R-osztály különleges, dinamikus értelmezést kapott járművét új, 6,3 literes V8-as AMG motor hajtja. 510 lovas teljesítményével, 630 Nm nyomatékával és állandó összkerékhajtásával az AMG Grand Sports Tourer versenytárs nélküli sportos menetélvezetet, nagyvonalú helykínálatot és csúcs komfortot kínál akár hat utas számára.
A tanulmányautó 2005. szeptemberi frankfurti IAA autó-kiállításon történt bemutatása és az innovatív járművel kapcsolatos pozitív visszajelzések után most a szériaváltozat is rajthoz áll. Az R 63 AMG-t 2006. harmadik negyedévében vezetik be az amerikai piacra. Magyarországon 2006 novemberétől lesz rendelhető. A hazai márkaképviseleteken idén márciusban megjelenő hatüléses Mercedes-Benz R-osztály szériaváltozatához hasonlóan az új R 63 AMG rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható.
375 kW/510 LE teljesítményével és 630 Newtonméter nyomatékával az új fejlesztésű nyolchengeres AMG szívómotor rendkívül dinamikus menettulajdonságokkal bír. A rövid tengelytávolságú R 63 AMG 5,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h sebességre, maximális sebessége 250 km/h (elektronikusan leszabályozott). Az első és a hátsó tengely közötti 40/60 százalékos erőelosztású összkerékhajtás, az AMG sportfutómű AIRMATIC légrugóval és szintszabályzással, valamint adaptív csillapítási rendszerrel a lehető legjobb menetbiztonságot, dinamikus és komfortos autózást nyújt – a jármű vezetőjének kívánsága szerint, gombnyomásra. A rövid fékutat a nagyteljesítményű és nagy méretű AMG fékberendezés biztosítja.
Az új, AMG-re jellemző kialakítású első- és hátsó köténylemez, az AMG sportkipufogó két krómozott dupla végcsöve és a lesötétített sportos hátsó lámpák erőteljes dinamikát sugároznak. A 20 hüvelykes AMG könnyűfémkerekek ötküllős formatervezésben, 265/45 R 20 méretű széles abroncsokkal körben a jármű oldalnézetének markáns jegyeket kölcsönöznek. Az R 63 AMG első Mercedes-Benz járműként opcionálisan 21-es méretű AMG könnyűfémkerekekkel is szállítható.