Jól fogy a Porsche a Közel-Keleten

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Porsche AG továbbra is növekvő eredményeket ér el a közel-keleti országokban. Rövid idő alatt a márka ötödik legfontosabb piaca lett a térség.

Az 1999-ben alapított dubai székhelyű „Porsche Közel-Kelet és Afrika“ nevet viselő leányvállalat jelenleg 17 piacon összesen 19 Porsche szalon partnere, s a jelenlegi 2005/2006-os üzleti évben legalább 4500 új járművet értékesítenek majd. Ezzel az eredménnyel Észak-Amerika, Németország, Nagy-Britannia és Olaszország után a közel-keleti régió a Porsche ötödik legnagyobb felvevőpiaca.


© Porsche
A növekedés motorja a Porsche Cayenne, amelyből 2003-as bevezetésekor kereken 500 darab fogyott, ám a jelenlegi üzleti év végére előreláthatólag mintegy 3200 talál majd gazdára, s így az értékesítés eredménye meghatszorozódhat. Ugyancsak jó irányba haladnak a klasszikus sportautók értékesítési számai is: az 1999/2000-es üzleti évben a 911-es és a Boxster modellekből összesen 550-et szállítottak ki, ám az idei évben ez a szám meghaladja majd az 1200-at is. Mindezek mellett pedig 55 darabot szállítottak ki a nagyteljesítményű sportautóból, a Carrera GT-ből. Mindent összevetve a Porsche Közel-Kelet és Afrika értékesítési eredménye kilencszeresére nőtt alig hat év alatt.