12 csillag a 207-esnek

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Május elején kerül 11 ezer 650 eurós alapáron az európai szalonokba a Peugeot legújabb kisautója, a 207 típusszámot viselő modell. Az autó a töréstesztek éllovasává nőtte ki magát. Az európai törésbiztonságot tesztelő testület (Euro-NCAP) 12 csillaggal tüntette ki az új Peugeot modellt. A 12-ből öt jár a felnőtt, négy a gyermek utasok biztonságáért, három pedig a gyalogosok védelméért esetleges ütközéskor.

Kötelező tartozék a mandula-vágású lámpatest
Szaklapok szerint a 12 csillag méltó elismerés azért a fejlesztő-kutató munkáért, amelyet a Peugeot a 207-esbe fektetett. Olivier Thrierr, az új modell kifejlesztéséért felelős projekt vezetője elmondta: a munka nagyjából egymilliárd eurót emésztett föl, a töréstesztek során több mint száz darab 207-est zúztak össze a gyári próbapadon.

A kísérletek eredménye a megerősített ajtókeret, amely oldalról érkező ütés (karambol) esetén meggátolja, hogy az ajtó kiszakadjon a zárból, és az utastérben kössön ki. A konstruktőrök megerősítették a pedálok alatti lemezrészt - ezáltal megelőzhetők a frontális ütközések során bekövetkező, a vezetőnek súlyos és komplikált bokatöréseket eredményező sérülések.

© euroncap
A gyalogosok védelmét szolgálja az újszerű orr, amely külsőleg leginkább megkülönbözteti a 207-est az elődmodell 206-os típustól. Az új autó "cápapofa" kinézetű frontrészt kapott, amely már ismerős a Peugeot 407 és a (nemrég felfrissítetett) 307 modellekről. A mélyen, a fényszórók alatt fekvő, széles hűtőrács közepén sötét vízszintes műanyagburkolat húzódik. A fogszabályozó pántra emlékeztető "blikkfang" ütközéskor az elgázolt gyalogosok lábát védi a roncsolástól - mondják a konstruktőrök. Ezek az újítások jelentős tömegnövekedéssel jártak. A Peugeot új kisautójának a súlya - kiviteltől függően - elérheti az 1,3 tonnát, azaz 150 kilogrammal több, mint az előd 206-os típus súlya volt.