© GM Media |
Az átalakuló-művész tervezésekor elsődleges szempont volt a szép megjelenés, nagyfokú célszerűséggel ötvözve. 4,476 méteres hosszúságával a középkategóriájú kabriók közé sorolható az Astra TwinTop. 2,61 méteres tengelytávja megteremti a tágas utastér előfeltételét; a két hátsó ülésen, a megfelelő váll- és térdméret jóvoltából, felnőttek is kényelmesnek találják a hosszú távú utazást. Ez a helytakarékos, háromrészes tetőkonstrukciónak köszönhető. Szerkezeti elemei kisebbek a szokásosnál, így kevesebbet foglalnak el a csomagtartóból, amelynek befogadóképessége kupé-állapotban tekintélyes 440 liter, de még nyitott tető esetén is marad 205 liternyi térfogat. Különösen jól hozzáférhetővé teszi ezt az újszerű, elektromos működésű „Easy Load“ rendszer: a hátul vízszintesen egymás fölé rendezett tetőzet gombnyomásra megemelkedik 25 centivel. A tető 30 km/óráig nyitható vagy csukható.
© GM Media |
Az Astra TwinTop belsejét műgonddal kidolgozott, értékes anyagokkal rendezték be, kívánságra kapható nyeregöltéses bőrkárpit is. A nagy központi monitorral ellátott, rendezett középkonzolon az Opelre jellemző él húzódik végig, a műszerek elegáns krómkeretet kaptak. Az Astrák jó ár-érték arányával indul az Astra TwinTop értékesítése is. Németországban 23 ezer 650 eurónál kezdődik a CD-rádióval, fedélzeti számítógéppel és sebességszabályzóval ellátott autó ára.
Alapfelszerelés többek között a klímaberendezés, a sebességszabályzó, a hat hangszórós CD-rádió, az elektromos ablakemelő, a fedélzeti számítógép, az elektromosan állítható és fűthető külső tükör, a távvezérlős központi zár, a két irányban állítható bőrkormány, a két állítható magasságú „Easy Entry“ ülés, memóriafunkcióval, a kartámlás és átrakónyílásos hátsó ülés, valamint a ködfényszóró.
A haladásról négyféle benzinmotor (77 kW/105 LE –147 kW/200 LE) és a 110 kW/150 LE teljesítményű 1.9 CDTI dízel gondoskodik, az utóbbi széria részecskeszűrővel (DPF). A csúcshajtómű a 2.0 Turbo ECOTEC, amely, részben a kiváló áramvonalazás (cw = 0,31) jóvoltából – 237 km/órás sebességet tesz lehetővé. A benzines és dízel turbómotorokhoz hatfokozatú sebességváltó tartozik.
Aktív bukócső fokozza a passzív biztonságot (Oldaltörés)
Az IDS futómű (Interactive Driving System) biztosan tartja az Astra TwinTopot a kijelölt nyomvonalon, míg az opcionális IDS sportfutómű SportSwitch kapcsolója és jellegdiagram-vezérlésű kormányműve még élénkebb tempót tesz lehetővé. A balesetek megelőzésében olyan vezetőtámogató rendszerek segítenek, mint az ABS, az ESP Plus vagy a szintén széria fékasszisztens.
© GM Media |
A testvérmodell Astra GTC karosszériáját célirányosan megerősítették az Astra TwinTop részére. A futómű precíz viselkedése szempontjából érdekes csavarásállóság még nőtt is. Itt harminc százalék a javulás az előző Astra Cabrióhoz képest. Az esetleges borulás következményeit a masszív szélvédőkereten kívül az aktív bukócső mérsékli. A légzsákok vezérlőkészülékében speciális perdület-érzékelő ismeri fel a fenyegető borulást, és szükség esetén kioldja az előfeszítőket, valamint ezzel egyszerre a hátsó ülések mögül 0,2 másodperc alatt felpattan, s reteszelődik két masszív alumíniumív. Ez bekövetkezik frontális-, vagy oldal ütközés esetén is, tehát a bukócső hatásának kifejtését nem akadályozza meg a baleset következtében fellépő áramkimaradás. Csukott tető alatt is működik a mechanizmus, fokozva a védőhatást. Az aktív és passzív elemeket összefoglaló SAFETEC rendszerhez tartozik a vezető és az első utas kétfokozatú frontlégzsákja, az első ülések mellkas-medence oldallégzsákja, valamint mind a négy ülés hárompontos biztonsági öve. Az első két ülésben aktív fejtámla van, amely ráfutásos ütközéskor csökkenti a nyaksérülés veszélyét