© Renault |
További megkülönböztető jel a ködfényszórókat összekötő krómcsík, mely mértékletesen hangsúlyozza az új design eleganciáját. Hátsó fényforrásai szintén átalakultak, a diódákéhoz hasonlatos fényhatást nyújtanak.
A vezetés szolgálatában
Felsőkategóriás jellegét erősíti az új középkonzol és a felső részén megújult műszerfal, ahol az opcióként rendelhető új Carminat navigációs és kommunikációs rendszer kijelzője kaphat helyet. Ez a berendezés összefüggő egységet alkot az utastér többi részével, ahol a technológia mértékletesen és diszkréten van jelen. Az „osztott” műszerfalat valamennyi utas jól látja, a fedélzeti számítógép jelzései és a különféle információk könnyen olvashatók. A középkonzol ergonómiája is megújult, és immár zárt rakodóhelyet rejt magában. Az új navigációs rendszer multimédiás vezérlése kézre esik. Ez az útvonaltervező rendszer egyszerre biztosítja a hangfelismerő funkció kényelmét és a valósághű háromdimenziós panorámanézetet. Tartozékai a műszerfal új, felső rajzolatába beépített 7 hüvelykes képernyő, a telefon-kihangosítást szolgáló Bluetooth technológia és az előlapba épített, MP3-kompatibilis audiorendszer. A navigációs rendszer három különböző útvonalat képes megjeleníteni, az irányváltoztatás közeledtével automatikusan zoomol, és valós időben jelzi a közlekedési és környezeti információkat (országtól függően).
Opcióként rendelhető az első és hátsó parkolást segítő rendszer (a hátsó parkolást segítő rendszer önmagában is elérhető) . Az elektromos, magasságban állítható első ülések az Expression szinttől kezdődően társíthatók az automatikusan behajló, memóriás, elektrokróm külső visszapillantó tükrökhöz . Felszereltségi választéka minden hangulati szinten kibővült azokkal az elemekkel, amelyek az Espace erősségét és vonzerejét adták korábban is: automatikus kártya, parkolást segítő rendszer, automata parkolófék, eső- és fényérzékelő, elektronikus keréknyomás ellenőrző rendszer, automatizált nyitású üzemanyagtöltő-nyílás, menet közben automatikusan záródó ajtók, oldalanként külön szabályozható légkondicionálás.
A variálás bajnoka
Fedélzetén a variálhatóságnak csak a fantázia szab határt: ezt szolgálják az automatikus rögzítésű, csúsztatható hátsó ülések , a dönthető üléstámlák, az integrált biztonsági öv. Az ülések egyszerűen állíthatók, így a harmadik üléssor könnyen megközelíthető. Az üléstámla teljesen lehajtott helyzetében minden ülés praktikus asztalkává alakul. A hőkomfort is utasonként külön-külön szabályozható. A beállításokat (üléspozíció, klíma) a Renault kártya tárolja.
A bal és jobb oldalon egymástól függetlenül szabályozható klíma javításához opcióként első és hátsó szabályozás rendelhető, összesen 14 légbefúvóval. A légkondicionálást a különböző érzékelőktől kapott jelek alakítják: külső hőmérséklet és páratartalom, fényerő és légszennyezettség a fűtésblokk bemeneténél. Az új megoldásként a padlóba épített rendszer a levegő jobb elosztását biztosítja, ami jobb hőkomforthoz vezet. Ennek az elhelyezésnek köszönhetően a műszerfalon több rakodóhely marad.
A keskeny kerettel rendelkező hatalmas első szélvédő és a függőleges elhelyezkedésű hátsó lámpákig kiszélesített hátsó szélvédő biztosítja, hogy az utasok minden ülőhelyről élvezhessék az Új Espace 5,26 négyzetméteres üvegezett felületét. A Renault továbbra is két változatban kínálja az Espace-t, a 20 centivel hosszabb Grand Espace csomagterének térfogata 190 literrel nagyobb. Kétüléses konfigurációban az Espace maximális csomagtér-térfogata eléri a 3050 litert.
© Renault |
A 4 hengeres 2.2 dCi 16V motor automata váltós verziója az új Espace-ban továbbra is magas szintű vezetési komfortot kínál, hiszen teljesítménye 145 LE (110kW) 4000 fordulat/perc mellett , és 320Nm nyomatékot ad le 1750 percenkénti fordulatnál. Az 5 fokozatú proaktív automatikus sebességváltóval kínált motort részecskeszűrővel látták el . A belépő modellekhez kínált 1.9 dCi motor teljesítménye 120 LE (85kW) 4 000 fordulat/perc mellett, legnagyobb nyomatéka pedig 270 Nm, mely már 2000 fordulat/perctől rendelkezésre áll. 6,7 literes fogyasztásával (vegyes használat esetén) és 83 liter űrtartalmú üzemanyagtartályával h atótávolsága 1.9 dCi esetén csaknem 1240 kilométer. Ezt a motort 6 fokozatú manuális sebességváltóval szerelik.
A Renault-Nissan szövetségből származó 24 szelepes 3.5 V6 benzinmotor egyesíti a magas fordulatszámon leadott teljesítményt (245 LE / 177kW 6000 fordulat/perc mellett) és az alacsony fordulatszámon nyújtott nyomatékot, amelynek 85 százaléka már 1200 fordulat/percen rendelkezésre áll (a legnagyobb nyomaték 330Nm, amelyet 3600 fordulat/perc mellett ér el) . Gyorsulása 0-ról 100 kilométer/órára 8,1 másodperc .
A dinamikus úttartás területén a McPherson típusú első futóművet úgy fejlesztették ki, hogy megfeleljen az egyterűek felépítésének. A sebességfüggő szervokormányt már a kínálat közepétől erős keresztmerevítésű első futómű kíséri, ami kitűnő stabilitást kölcsönöz. Az Espace továbbra is a rezgéscsillapító lemez szabadalmaztatott koncepcióját alkalmazza. Ez egy többrétegű alkatrészt jelent, amely a motor felől érkező rezgéseket még az előtt elnyeli, mielőtt azok továbbterjednének a gépkocsi felépítményére. Hátul, a nagyrugalmasságú acélból készült torziós hosszlengőkaros tengely – a Panhard rúd – a kényelem/úttartás egyensúlyán túl lehetővé teszi a vízszintes és funkcionális padlólemez kialakítást. Mivel a karosszériától külön van választva, a tengely hatékonyan szűri ki a menetzajok okozta rezgéseket, és elviseli a gépkocsi bizonyos felhasználásával együttjáró nagy terheléseket. A lengéscsillapító/rugó egység alkalmazása, amely a terheléstől és a karosszériamagasságtól függő változó szabályok szerint működik, szélesíti a gépkocsi által nyújtott szolgáltatások palettáját.
Biztonságból ötös
Az aktív biztonságot tekintve a 308 és 324 milliméter átmérőjű, hűtött első féktárcsák és a 300 milliméteres hátsó féktárcsák az Espace szériafelszereltségéhez tartoznak. Alapfelszereltségéhez tartozik továbbá az ABS , az elektronikus fékerő-elosztó rendszerrel (EBV) a vészfékrásegítő rendszer, és az alulkormányzás-ellenőrzést (CSV) biztosító dinamikus menetstabilizáló rendszer (ESP). Ez utóbbi vészhelyzetben kapcsol be, és a motorvezérlésre és egy vagy több kerékre hat a stabilitás helyreállítása és a gépkocsi megfelelő pályára való visszaállítása érdekében. Alapáron megkapjuk a kipörgésgátlót (ASR) is, amely gyenge tapadású útfelületeken megkönnyíti az elindulást. A sebességszabályozó és -korlátozó berendezés a Privilège felszereltségtől kezdődően a szériafelszereltség részét képezi, az elektronikus keréknyomás-ellenőrző rendszer (SSPP) pedig a teljes választéknál opcióként rendelhető.
A karosszéria szerkezeti zónái nagyon nagy rugalmasságú (THLE) acélból készültek, amelyek ütközéskor több energia elnyelésére képesek. A potenciális becsapódási zónákban az utasokat betétek védik; ezek a műszerfal alacsonyabb részein és az ajtókon találhatók, és alumínium profil tartozik hozzájuk. Az Espace akár tíz légzsákot kínál, melyek az utasok sérülésének veszélyét csökkentik. Ezek minden ülésnél a megerősített alácsúszásgátló berendezéshez kapcsolódnak.
A harmadik generációs Renault utasvédelmi rendszert az első üléseken az överőhatároló, a kettős övfeszítő és a legújabb generációs fejtámlák alkotják. Az Isofix előkészítésű hátsó üléseken az integrált 3 pontos öveket erőhatárolóval szerelték fel. Az Euro NCAP teszten 5 csillagos minősítést ért el . Tartozékként gyermekek számára átalakítható fejtámlák rendelhetők. A legolcsóbb Espace 140 lovas kétliteres benzinessel 7,49 millió forint, a legdrágább csúcsverzió 13,49 milliótól (benzines) vihető el, a háromliteres csúcsdízelért 13,47 milliót kérnek a legmagasabb felszereltségi szintben.