Világbajnok akar lenni a Mercedes

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Bizakodnak a McLaren Mercedesnél. Az utóbbi években sorozatos motorhibák tarkították az istálló eredményeit, emiatt egyik fő ismertetőjelük a megbízhatatlanság lett. Egy hónapja a vezetőség még úgy nyilatkozott, hogy Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya bármikor elhagyhatja őket, ha úgy ítélik meg a helyzetet, a legutóbbi franciaországi teszt azt bizonyítja, képesek megszorongatni a Renault-ot.

McLaren Mercedes
Pedro de la Rosa, a Mercedes spanyol tesztpilótája ugyanis közel 1800 kilométert autózott hiba nélkül az új V8-as motorral, ami akár azt is jelentheti, hogy pont kerül a megbízhatósági kérdés végére. Mindenestre ismerve a csapat és a pilóták kvalitásait, az új motorral a világbajnoki cím sem lesz elérhetetlen. Sőt!
A Forma-1 történetében talán a Mercedesnek volt a leghányatottabb sorsa. 1955-ben (miután bajnokot ünnepelhettek az argentin Juan Manuel Fangio személyében) a tragikus végű Le Mans-i versenyt követően a gyár kivonult a sportágból. Közel negyven évnek kellett eltelni, mikor újra úgy érezték, helyük van a száguldó cirkuszban. 1993-ban már óvatos kísérletet tettek a visszatérésre Ilmor néven, a következő szezonban azonban már Mercedes-Benz felírat díszelgett a Sauber autóin. Egy évvel később szerződést kötöttek a nagy hagyományokkal rendelkező McLaren-csapattal, a pilótaszékekben pedig Nigel Mansell és Mika Hakkinen ült. Utóbbi 1998 és 1999-ben egyéni, a csapat pedig 1998-ban konstruktőri világbajnoki címet szerzett.

Mindkét szezon a Ferrari és a McLaren-Mercedes rivalizálásáról szólt, utóbbi azonban egyre inkább lemaradt. Bár a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) fokozatos szabálymódosításokkal igyekezett egyensúlyt teremteni a csapatok között, a Mercedes egyetlen nagy húzása igazából csak a fiatal és tehetséges Kimi Räikkönen leigazolása volt. Ez azonban kevésnek bizonyult. Hiába volt a Forma 1-es év végéig partiban a csapat a világbajnoki címért, az autó megbízhatatlansága miatt a finn pilóta többször is lecsúszott a dobogóról, néhányszor annk legfelső fokáról.

 

[[ Oldaltörés: Montoya nemkívánatos lett (Oldaltörés) ]]




A Mercedes mérnökei már évek óta dolgoznak a tökéletes autón, idén a jelek szerint meg is találták. Bár a szezon végén Kimi feltehetően távozik a csapattól, hiányát Ron Dennis csapatfőnök minden eszközzel pótolni igyekszik. Jövőre a tavalyi év világbajnoka, a spanyol Fernando Alonso érkezik, és szemet vetettek a Forma 1-es családból származó 20 éves Nico Rosbergre, akit jelenleg hosszú távú szerződés köt a Williamshez. Montoya kockázatos kirohanásaival – melyekkel finn csapattársát és a csapat vezetőségét kritizálta – elérte, hogy a Mercedes szezon végén semmiképpen se hosszabbítson vele szerződést, és valószínűsíthető, hogy ezek után az a Renault sem kér belőle, melyhez Alonso helyére érkezett volna.

A tavalyi Mercedes Kimivel
© AP
A 2006-os esztendő tehát sorsfordító lehet a Mercedesnél. Bár az idei szezon bahreini, malajziai és ausztrál futamai csak 23 pontot hoztak az istállónak, mindkét pilóta (Räikkönen 14 pont és Montoya 9 pont) erősen fogadkozik. Nemcsak az éppen aktuális futamot, hanem a szezon hátralévő futamait és a világbajnoki címet illetően is. Az istálló pedig épp a kolumbiai pilóta éles bírálataira válaszul hivatalosan is bejelentette, hogy a két pilóta közül a finn Kimi Räikkönen támogatja a világbajnoki cím elérésében.

Vincze Szabolcs