Megszilárdította piaci pozícióit a Wallis Autó Holding

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Wallis Zrt. által felépített autós üzletág, a Wallis Autó Holding (WAH) 1992 óta a hazai autópiac egyik meghatározó magyar tulajdonú szereplője. A presztízsmárkák magyarországi forgalmazója jelentős változásokon ment át az elmúlt időszakban, de sikeresen megőrizte az iparágában betöltött egyedülálló, 9 márkából álló portfolióját és piaci részesedését. A WAH cégei 2005-ben számottevő pozitív eredménnyel zárták az évet.

© BMW
A 2003 és 2004-es piaci változások – uniós árharmonizáció, regisztrációs adó bevezetése, vásárlóerő gyengülése, autókereskedelmi liberalizáció – által előidézett értékesítés visszaesése, illetve az egyes márkák életére kiható negatív hatások, mint például a brit MG Rover csődje, vagy a BMW importjogok gyári központosítása, változtatásra késztették a korábban 28-30 érdekeltségből álló holdingcéget. A tulajdonos Wallis Zrt. a piaci kihívásokra átszervezéssel reagált, korszerűsítette a szervezetet, meglévő piaci pozícióira, márkáira, kereskedéseire fókuszált, azokat megerősítette. A 2005 közepéig tartó reorganizáció során a WAH palettája 8 vállalkozásra szűkült: hat márkakereskedésre, egy autókölcsönzőre és egy autóalkatrész-értékesítő vállalatra. A folyamat részeként a cégcsoport értékesítette nem stratégiai cégeit, csökkentette központi költségeit, növelte az üzletágak önállóságát, megújította a menedzsmentet, a kiüresedett funkciójú cégeket pedig végelszámolás alá vonta. A csoport a 2003-as negatív eredményekhez képest 2005-ben 269 millió forintos nyereséget ért el, amely közel 715 millióval több a két évvel ezelőtti teljesítményhez képest.

A WAH csoport a BMW autók és motorok, valamint a Mini legnagyobb dílere. Három BMW-márkakereskedése és szervizbázisa a Wallis Duna, a miskolci Szinva Motor és Wallis Motor Pest. E három kereskedés 2005-ben együttesen kiugróan magas árbevételt ért el. 2004-hez képest tavaly 25 százalékkal több (összesen 574) új BMW személyautó talált vevőre a Wallis kereskedéseiben.

A Wallis Autó Holding által forgalmazott márkák közül több mint 35 százalékos részesedéssel az Opel márka vezet, amiből 1080-at adtak el 2005-ben. A Saab magyarországi márkaimportőre, a Polar Mobil Kft. hazai szerepe mellett erősítette regionális tevékenységét is, hiszen jelentősen bővítette díleri hálózatát a cseh, szlovák, román, bolgár és szerb piacokon is.

A cégcsoport autókölcsönző üzletága, a Sixt-Wallis Autókölcsönző Kft. is jó évet zárt, 240 autóból álló flottájának kihasználtsága átlagban 70 százalék feletti volt.