Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Áprilisban Németországban 10 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly áprilisban: összesen 282 ezer új autó került a hónapban forgalomba, közölték a német járműipari szövetségben (VDA). A német márkáknál a visszaesés még nagyobb, 12 százalékos volt.
Az idei év első négy hónapjában Németországban 1,079 millió új járművet regisztráltak, ez 1 százalékkal több a tavalyi első négyhavinál. A hazai gyártmányokból 13 százalékkal kevesebb fogyott, mint a tavalyi első négy hónapban. Áprilisban az export is elmaradt a tavalyi rekordszinttől: a kiszállítások 14 százalékkal 292 ezer 300 járműre estek vissza, miközben továbbra is az export adja a legfontosabb támogatást a német autóiparnak. Az idei első négy hónapban az export 5 százalékkal, 1,336 millió járműre nőtt. A külföldi megrendelések ugyancsak 5 százalékkal emelkedtek az időszakban.
Az általános helyzet egész Nyugat-Európában sem jobb az autóipar számára. Franciaországban az első négy hónapban 1,8 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint egy évvel korábban. Spanyolországban új autókból 10,5 százalékkal kevesebbet vásároltak áprilisban, mint tavaly áprilisban. A visszaesés még tavaly év végén kezdődött. Tizenegy havi javulás után áprilisban az olasz autópiac is összeesett: 6,6 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest.