Az újdonság előnye
A hagyományos hibridrendszerekkel ellentétben ez a technika az üzemanyag-átlagfogyasztás (városi és távolsági forgalom), a menetdinamikai adottságok és a vonóerő tekintetében kínál egyértelmű előnyöket. A hagyományos hibridrendszerek ugyanis csak egy nyomaték-elágazással működnek, s nem rendelkeznek rögzített mechanikus áttételezéssel sem. E megoldásokat általánosságban „egy üzemmódú hibridrendszereknek” (One Mode Hybrid System) nevezik. Mechanikai felépítésük következtében az egy üzemmódú hibridrendszerekben a teljesítmény nagy része az elektromos ágon adódik át, amelynek hatásfoka mintegy 20 százalékkal marad el a mechanikus erőátvitelétől. Ennek következtében vagy a jármű teljesítménye, vagy pedig az alkalmazott elektromos motorok mérete tekintetében szükséges jelentős kompromisszumot kötni. A nagyobb elektromotorok azonban magasabb költségeket, nagyobb tömeget és beépítési helyigényt jelentenek.
A rendelkezésre álló belsőégésű motorok csekély módosításokkal alkalmazhatók a továbbiakban is, mivel a teljes hibridrendszer használata a belsőégésű motorok mérete és fajtája tekintetében nem jelent érdemi korlátozást. A rendszer annak lehetőségét kínálja a három autógyártó számára, hogy a belsőégésű erőforrásokat és a teljes hibridrendszereket költségtakarékos módon kombinálják, illetve ezt az üzemanyag-takarékos technikát járművek szélesebb körében alkalmazhassák. Kezdetben a hátsó- és összkerékhajtású típusokban várhatók, azonban sokoldalúságának köszönhetően a teljes hibridrendszer a jövőben az orrmotoros és elsőkerék-hajtású autókban is megjelenhet.