Még jobban pörög a német nyolchengeres

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Rendelhető az Audi A6 és A8 típusokhoz a világ egyik legmodernebb nyolchengeres erőforrása. A 4.2 FSI motor szoros rokonságban áll az Audi RS 4-ben dolgozó pörgős V8-assal. A közvetlen benzinbefecskendezésnek köszönhetően 335 lóerős elődjével szemben az új erőforrás már 350 lovat mozgat meg, ugyanakkor mintegy 10 százalékkal alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztása.

© hvg.hu
A motor rendkívüli erejét egy hatfokozatú tiptronic váltó és a quattro állandó négykerék-hajtás segítségével juttatja az autó az úttestre. Az új motor a 2007-es modellévtől valamennyi A6, illetve a normál és a nyújtott tengelytávú A8 verziókhoz is rendelhető. Az A6 3.0 TDI quattro motorja is erősödött, a jövőben az Audi A8-hoz hasonlóan a háromliteres dízelmotor a korábbi 225 lóerővel szemben 233 lóerőt teljesít majd. Ugyancsak rendelhető mindkét változathoz az Audi parking system advanced, amely segédberendezés a vezetőt parkoláskor egy széles látószögű hátsó kamerával segíti. A teljesen torzításmentes kép a kormány állásának szögétől, illetve az autó mögötti tárgyaktól mért távolság függvényében az autó számára ajánlott követendő nyomvonalakat is tartalmaz majd. A rendszer már kitűnőre vizsgázott a nemrégiben megjelent Audi Q7—ben.

Az Audi A8 középkonzolján a vezetőinformációs rendszer részeként egy öthüvelykes monitor váltja fel az eddigi háromcollos kijelzőt. Az új kijelző előnye, hogy lényegesen jobb minőségben és nagyobb formában jeleníti meg a vezető számára fontos információkat, mint például a navigációt, a fogyasztást és a megtehető távolság adatait.

Az Audi A8 és A8L hátsó utasai a 2007-es modellévtől kívánságra egy új funkcióval is megismerkedhetnek: a quattro GmbH által kifejlesztett Rear Seat Entertainment plus system segítségével az első ülések fejtámláiba épített monitoron keresztül nézhetnek televíziót, amelyet távirányítóval működtethetnek a hátsó ülésről.