Az Opel még idén kihozza a 2005-ös Frankfurti Autószalonon bemutatott crossover-tanulmánytervének szériaváltozatát, az Antarát.
![](/image.aspx?id=70fbb61c-cbb3-4276-820a-e61a880ffbd0&view=ba21cfda-896a-4b45-bbef-e8937bad5ac8) © GM Media |
A kompakt méretű,
4,57 méter hosszú Antarát jókora hasmagasság, nagy kerékméret és masszív védőelemek jellemzik. A limuzinokat idézően stílusos és elegáns enteriőr ugyanakkor tágas, dinamikára a sportosan formált ülések utalnak. A kezelőszervek elhelyezése a márka többi típusához hasonlóan ergonómikus, nagy, jól leolvasható műszerek és központi információs egység teremtenek pilótafülke-hangulatot. DVD-navigátor és Bluetooth is része a korszerű szórakoztató és kommunikációs berendezéseknek.
![](/image.aspx?id=ef38db1d-0434-4372-bbbf-40c1df6b32a4&view=ba21cfda-896a-4b45-bbef-e8937bad5ac8) © GM Media |
Kezdetben háromféle négyszelepes, keresztben beépített hajtómű áll rendelkezésre. A választék csúcsán a Vectra és a Signum V6-os motorjának közeli rokona áll, 3,2 literes lökettérfogattal és 165 kW/224 LE teljesítménnyel. Alapfelszerelés hozzá az automatikus váltómű, Active Select funkcióval. A legkapósabb várhatóan a kétliteres, közös nyomócsöves dízel lesz, amelynek teljesítménye 150 lóerő. Ehhez ötfokozatú kézi váltó vagy a V6-os automatája választható. Az alapmotor pedig 2,4 literes négyhengeres, 141 lovas benzines, két felülfekvő vezértengellyel és kiegyensúlyozó tengellyel.
![](/image.aspx?id=342e377e-88eb-4768-93a8-3f20b3960256&view=ba21cfda-896a-4b45-bbef-e8937bad5ac8) © GM Media |
Az Antara intelligens összkerék-hajtásához, amely aszfalton is kifejti előnyeit, elektrohidraulikus tengelykapcsoló tartozik, amely mindenkor optimálisan osztja el a nyomatékot az első-, illetve hátsó tengely között. A rendszer integrált egységet képez az ABS és az ESP vezérlőkészülékével. Az első futómű MacPherson rendszerű, a hátsó négylengőkaros konstrukció. Mind a négy kereket nagyméretű, hűtött tárcsafék lassítja.
Nem hiányzik természetesen a HBA (Hydraulic Brake Assist – fékasszisztens), az ARP (Active Rollover Protection – borulásvédelem), és a Descent Control System (DCS – lejtmeneti sebességszabályozó), míg a TSA (Trailer Stabilization Assist – utánfutó stabilizáló) opcióként áll rendelkezésre.