© Toyota |
Az első félév rosszul sikerült, az adózott eredmény 2,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A második félévben az erős amerikai értékesítés és a gyenge jen segített a cégnek, a harmadik üzleti negyedévben 34 százalékkal, az utolsóban 39 százalékkal nagyobb volt az adózott eredmény, mint egy évvel azelőtt. Az üzemi eredmény egy év óta először a harmadik üzleti negyedévben növekedett éves összehasonlításban, mert korábban az értékesítés gyors növekedése miatt emelkedő beruházási költségek szűkítették az üzemi eredmény arányát a bevételhez képest.
A csoport üzemi eredménye az üzleti évben 1,878 billió jenre nőtt az előző évi 1,672 billióról - az utolsó negyedévben az üzemi eredmény 53,2 százalékkal emelkedett -, a forgalom 13,6 százalékkal 21,073 billió euróra gyarapodott 18,552 billióról. A mostani üzleti évben a Toyotánál 1,31 billió jenes adózott eredményre és 1,9 billió jenes üzemi eredményre számítanak.
A Toyota, december végén meghirdetett terve szerint, az idén 9,06 millió járművet gyárt világszerte, 10 százalékkal többet a tavalyinál, a folytatódó, hatalmas kapacitásbővítés eredményeképp. Világszerte 8,85 millió jármű eladását tervezik, 9 százalékkal többet a tavalyi 8,09 milliónál. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az értékesítés.
Számos piaci elemző szerint a Toyota ezzel megelőzheti az amerikai General Motorst, és az élre kerülhet a világ autógyártói között. Két éve csak, hogy a Toyota, 2003-ban, a második helyre került a gyártás mennyiségében, leszorítva az ugyancsak amerikai Fordot. A Toyota néhány adatban már most is világelső. Piaci tőkeértéke, 177 milliárd dollár, nagyobb, mint a következő három autógyáré együttvéve. A General Motors a tizedik, a Ford a 13-ik ebben a rangsorban.