Leginkább magas ára és magas fogyasztása miatt állítják le az amerikai harci dzsip, a Hummvee legnagyobb, civil terepjáró változatának, a Hummer Alphának a gyártását.
Az Alpha-hím |
Meglehetősen ritka jelenség az Egyesült Államokban, hogy egy személygépkocsi gyártását túl magas fogyasztása miatt állítanák le, a General Motors döntésébe - az utolsó H1-es júniusban gördül le a futószalagról – viszont, a cég pénzügyi nehézségei mellett minden bizonnyal belejátszott a szuperterepjáró által 100 kilométerenként "megivott" 25 liternyi üzemanyag.
A három tonna súlyú, öt méter hosszú, két és fél méter széles H1 karosszériáján 1992 óta semmit nem változtattak, számos híresség - köztük Arnold Schwarzenegger, Kalifornia kormányzója, világhírű filmcsillag - választotta ezt a túlméretezett járgányt. A H1-ből ugyan tizennégy év alatt több mint tizenkétezer darabot adtak el, a 145 és 150 ezer dollárba (30 és 31 millió forintba) kerülő négykerék-meghajtású óriásra ma már egyre nehezebb vevőt találni, nem csoda, hogy évente mindössze 200-300 járgány kel el.
H2 akcióban |
A Hummer-rajongóknak a környezetvédők kedvelt célpontjává vált H1 eltűnésével azonban nem kell nagyon elkeseredniük, két kisebb és lényegesen olcsóbb rokona, az 55 ezer dollárt (itthon 18-21 millió forint) kóstáló H2-es és a 30 ezer dollárt (14-15 millió forintot) érő H3-as továbbra is kapható.