Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Nemzetközi Év Motorja Díj történetében sosem volt még példa arra, hogy egy erőforrás kétszer egymás után lett volna fődíjas. 2006-ban a BMW V10-es, nagyteljesítményű motorja újból diadalmaskodott a nemzetközi versenyen Stuttgartban. Az erõforrás elnyerte az áhított a legjobb teljesítményért járó “Best Performance Engine” kitüntetést is, illetve elvitte az elsõ helyezést a 4000 köbcenti feletti kategóriában is.
A BMW M mérnökei azonban nemcsak a nagy fordulatszámú 507 lóerõs 5 literes V10-esnek szereztek dicsõséget. A 3.2 literes egysoros hathengeres, 343 lóerõ leadására képes motor, amely a BMW M3-ast, illetve az új Z4 M Roadstert és Z4 Coupét is erõsíti, ismét nagy szenzációt keltett: 2006-ban sorozatban a hatodik alkalommal lett gyõztes a kategóriájában. Nincs még egy olyan erõforrás a verseny történetében, amelyiknek sikerült volna ez a különleges diadal.
A 272 lóerõs variálható kétfokozatú turbófeltöltõvel szerelt dízelmotor, amely a BMW 535d-t erõsíti, elsõ lett a 2,5-3 literesek kategóriájában, egyedüli dízelmotorként a versenyben. A második helyet szintén a bajor gyár, a majdnem minden sorozatába beépített háromliteres hathengeres benzinmotorja (teszt) szerezte meg, amely modelltõl függõen vagy 258 vagy 265 lóerõ teljesítményre képes.