Régiós bontásban a balesetek száma a Közép-Dunántúlon, a Nyugat-Dunántúlon és a Dél-Alföldön nőtt (a legnagyobb mértékben a Közép-Dunántúlon: több mint 10 százalékkal). A legjelentősebben az Észak-Alföldön csökkent a balesetek száma az elmúlt év azonos időszakához képest, ez nagyrészt Hajdú-Bihar megyének köszönhető, ahol több mint 30 százalékkal kevesebb balesetet regisztráltak. Az adott területen bejegyzett tízezer gépjárműre jutó baleseti mutató szerint viszont az Észak-Alföldön történt a legtöbb baleset: 11 (az országos átlag: 10).
Gyakori a gázolás, kevesebb a piás
Az ütközések 40 százaléka a keresztirányban haladó járművek ütközéséből fakadt, míg a második leggyakoribb baleset a gyalogos gázolás: ami 100 esetből 6 halállal végződött. Az előző esztendő első negyedéves adataihoz viszonyítva az összes balesettípus csökkent, a legnagyobb mértékben a vasúi jármű és közúti jármű ütközése (csaknem 70 százalékkal).
A balesetek 72 százalékát személygépkocsik, 10 százalékát teherszállító járművek okozták. Kerékpárosok 5 százalékban, gyalogosok 9 százalékban voltak okai a balesetnek. A balesetek több mint egyharmada a sebesség túllépésének tudható be.
A balesetek hat százaléka lakott területen belül, 34 százaléka lakott területen kívül történt. Az autópályákon közlekedők a balesetek mindössze három százalékát okozták. A gyorsforgalmi úthálózat ezen szakaszain megsérült személyek több mint 20 százaléka külföldi állampolgár volt. A legtöbb baleset az M3-as és az M7-es autópályán történt. Jelentősen csökkent az ittasan okozott balesetek száma. Az alkohol hatása alatt okozott balesetek száma Közép-Magyarországon és Észak-Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben: több mint 30 százalékkal. A régiókon belül különösen szembetűnő a javulás Budapest esetében, ahol az ittasan okozott balesetek száma közel a felére mérséklődött.