Megújult a Peugeot Boxer

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

1995 és 2005 között a könnyű haszongépjárművek piaca Európában 60 százalékkal bővült, a darabszám 1 millió 291 ezerről 2 millió fölé nőtt. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a szegmensben 76 ezerről 166 ezer darabra nőttek. A piac fejlődésével összhangban a Peugeot júniusban bevezeti új generációs furgonját, az új Boxert.

© Peugeot
Bár a Boxer megtartja eredeti nevét (a sorozat 1994-től viseli ezt a nevet), elődjének számos erősségét felülmúlja, különösen, ami a kényelmet, a kezelhetőséget és a választékot illeti. Megnövelték a teherbírást, ennek érdekében két párhuzamos, egymást kiegészítő modellsorozatot alakítottak ki, a 300-ast 3,0-3,5 közötti össztömeggel, illetve az újnak tekinthető 400-ast 4,0 tonnás össztömeggel és akár 2,0 tonna hasznos terhelhetőséggel. Az új furgonverziókkal kiegészítve a raktérfogat 8-től 17 köbméterig terjed.

Az új modell az ötödik nemzedéket képviseli a Sevel Sud üzemben, a PSA Peugeot Citroën – Fiat együttműködés keretében tervezett és gyártott járművek sorában. A kooperáció a 80-as években kezdődött, és meghosszabbították 2017-ig. A Boxer első generációjából 530 ezer példány készült.

Az új Boxer választéka szélesebb, háromféle tengelytávval (3 m, 3,45 m és 4,04 m) háromféle hosszúságú lemezelt vagy körablakos furgon-karosszériával (L1, L2, L3, L4) és háromféle magassággal (H1, H2, H3) készül.

A különböző változatok kínálata rendkívül sokszínű (alváz szimpla és dupla fülkével, alváz, platós gépkocsi szimpla és dupla fülkével a későbbiekben, fülke padlólemezzel, fülke hajtáslánccal). A felépítménygyártó, átépítő cégek számára ezek a lehetőségek közvetlen kapcsolatfelvétellel elérhetők. Személyszállító minibusz változatok egészítik ki a kínálatot.

© Peugeot
A Boxer fülkéje praktikus, kényelmes világos, két- vagy háromszemélyes. Úgy tervezték, hogy a középső ülésre is könnyű legyen a beszállás. A vezetőhely ergonomikus és funkcionális. Valamennyi Boxeren szériaszerelvény az elektromos ablakemelő komfortműködtetéssel (a vezető oldalán becsípésgátlóval) és az állítható távolságú kormány. A műszerfalon számos tárolóhelyet alakítottak ki, például nagy rekesz van középen, a kesztyűtartó pedig hűthető, és olyan szerelvényekkel egészül ki, mint az irattartó és pohártartó. Ajtózseb, a tető „púpjában” 22 literes tárolóhely, a vezetőülés alatti hely és a többi ülés alatt fiók egészíti ki ezeket. A középső utasülés támlájának hátoldalán írólapot alakítottak ki.

Személyautós opciók, optimális raktér (Oldaltörés)



© Peugeot
Rengeteg olyan funkció is bekerült a választható extrák listájára, amelyeket eddig személyautóban találtunk csak meg. Ezek közül a kétféle parkolássegítőt emelem ki: az egyik a tolatóradar, amely a hátsó lökhárítóba épített, négy érzékelővel veszi észre a közeli tárgyakat és pityegéssel, majd néhány centiméteres távolságnál folyamatos sípolással figyelmezteti a vezetőt. A másik segítség a harmadik féklámpába épített tolatókamera. Ez a belső tükör közelébe telepített, forgatható képernyőre továbbítja a képet. Az új Boxer automatikus fényszórókapcsolást és esőérzékelős ablaktörlőt is kaphat.

A rakteret a fülkéhez hasonló gondossággal alakították ki: a kerékdobok kis helyet foglalnak, a belső méretek optimálisak, és az ajtók kialakítása különösen alkalmazkodik a rengeteg felhasználási lehetőséghez. A jármű hossza és magassága szerint a Boxer összesen négyféle oldalsó tolóajtóval készül. A pontos megvezetés érdekében a karosszéria oldalában és a padlóban két kiegészítő vezetősínt alakítottak ki.

A Boxer alapkivitele kétszárnyas, oldalra nyíló hátsó ajtóval készül, négy pontos – köztük középső – záródással. A szárnyak 96 fokos szögben nyílnak ki, de a határoló kiakasztásával 180 fokig kitárhatók. Opcióként 270 fokos nyitási lehetőség is rendelhető. A rakomány biztonságos rögzítését a jármű hosszától függően hat-tíz rögzítő gyűrű szolgálja.

A raktér oldalát – és persze a rakományt – fekete „Teflor” műanyag elemek védik. A rakodóperem különösen alacsonyan van (változattól függően 535-560 mm). A Boxer tetejét tetőtartó rögzítési pontokkal látták el; a hossztól függően 150-200 kg a megengedett terhelés.

Az első ajtókban hosszmerevítők járulnak hosszá a karosszéria szilárdságához. A pedálsor és a kormányoszlop kialakítása csökkenti a vezető sérülési kockázatát. A széria vezetőoldali légzsák 60 literes, és – ha van – az utaslégzsák térfogata 120 liter. Utóbbi kiiktatható, ilyenkor a műszeregységben felgyullad egy jelzőlámpa. Opcióként az első ülés támlájának oldalába épített oldallégzsák (10l) és függönylégzsák rendelhető.

A Boxer három új HDi dízelmotorral készül, ezek a közös nyomócsöves befecskendezés legújabb generációját használják, megfelelnek az EURO 4-es előírásnak és tartalmazzák az emissziót figyelő EODB rendszert. A 2.2l HDi motor, amelyet a Forddal együttműködve fejlesztett a PSA Peugeot Citroën, kétféle teljesítménnyel kapható: 74 kW és 88 kW. A 3.0l HDi SOFIM motor teljesítménye 115 kW.