A zöld Ford Focus © autocar.co.uk |
Svédországban, ahol Európában elsőként 2001-ben vezették be az FFV (bio-ethanollal működő) gépjárműveket, a Ford eddig több mint 17 ezer flexibilis üzemanyag felhasználású Ford Focust és Focus C-MAX-et értékesített. Ez mintegy 80 százalékát teszi ki a Svédországban eladott Ford Focusoknak. Mi több, a környezet tudatos gondolkodás erősödését jól jelezve a Svédországban eladott Ford autók mintegy 40 százaléka már FFV.
A Focus és Focus C-MAX FFV-gépjárművek már megvásárolhatók Németországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában is. A Focus FFV már elérhető Aussztriában, Írországban és hamarosan Franciaországban is.
A Ford FFV autói képesek az úgynevezett E85 jelzésű üzemanyagot (amelynek 85 százaléka bio-ethanol, 15 százaléka benzin), vagy csak kizárólag benzint, vagy a kettő bármilyen arányú keverékét használni, ezáltal valóban rugalmas felhasználhatóságot biztosítani. A bio-ethanol használata az FFV-technológiával kombinálva összességében mintegy 70 százalékkal képes csökkenteni a széndioxid kibocsátást a hagyományos benzinhez képest. A bio-ethanol olyan megújuló üzemanyag, amelyet növényekből (mint például cukornád), vagy biomasszából (például faforgács) készítenek. Elsődleges környezetvédelmi előnye az úgynevezett melegházhatás erősödéséért felelősnek tartott széndioxid kibocsátás csökkentése.
Bill Ford, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója 2005 szeptemberében a cég jövőjével foglalkozó beszédében az innovációt határozta meg a cég alapvető fontosságú stratégiájaként, amely a vállalat minden tevékenységi területére kiterjed. Ebbe beletartozik az elkötelezettség az FFV-gépjárművek iránt a Ford globális tevékenységében. Észak-Amerikában például négy típus (a Ford F-150, a Ford Crown Victoria, a Mercury Grand Marquis és a Lincoln Town Car) képes bio-ethanollal működni, s ezekből legalább 250 ezer készül 2006-ban.