Fábry kiborult a kispajtásoktól

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Testközelből is szemügyre vehetik a Közlekedési Múzeum látogatói két hónapon keresztül azt a csodajárgányt - wahorni nyelven véredényt -, amellyel Fábry Sándor és Wahorn András átutaztak Amerikán és Oroszországon.

© hvg.hu
A Közlekedési Múzeum patinás T-modellje, Csonka-autói és Lanciái közé került be az a Cadillac Eldorado Convertible, amellyel Fábry Sándor, az ismert showman és Wahorn András festőművész kontinenseken keresztül portyázott. Az utazás élményeiből készült a most is futó Cadillac Drive tévésorozat.

A megnyitón megjelenő Fábry Sándor kiváló, humoros és szellemes rövid beszédet tartott, majd fanyalogni kezdett azon, hogy a megnyitó közönsége jobbára egy turistabusznyi kisiskolásból, egy helyettes-államtitkárból, pár lézengő újságíróból és a múzeum lelkes stábjából áll. A showman csalódottságának többször is hangot adott, rövid anekdotái közé sikerült beszúrnia egy olyan szót is, ami nem gyerekeknek való. Egyre jobban felhergelte magát a kispajtások látványán, rövid beszéde második felét rájuk hegyezte ki. Autogramot nem adott, menekült a gyerekek elől, végül a múzeumigazgató unszolására beült a Cadillacbe.

© hvg.hu
Ott színészi képességeiből tartott bemutatót, a mobilon fotózó gyerekeknek kedvesen túrta az orrát, majd összekócolta a haját. – A sajtó képviselői is ki lettek elégítve? – kiáltott fel, majd hozzátette: - Van itt egyáltalán sajtó, vagy 20 amatőr fotóst sikerült összeterelni? A kispajtások csalódottan elvonultak, míg Fábry kollegáival, a postaautó védő árnyékában megkóstolta a múzeumi pogácsákat.

Legendás autó, forgatási legendák (Oldaltörés)



© hvg.hu
A múzeum Baross termében megtekinthető időszaki kiállításon a stáb tagjai által készített 50 fotót, valamint egy televízió segítségével pedig izgalmas Cadillac Drive-epizódokat láthatnak a látogatók. Az időszaki kiállítás megtekinthető  július 30-ig.

Cadillac Drive: 20 ezer kilométeres távolság, 25 amerikai, 49 orosz forgatási nap, közel 560 óra forgatott anyag, 6 kamera, egy 30 éves Cadillac Eldorado Convertible.

Az út 99 százalékán Wahorn András vezette az autót, miközben saját kameráját is kezelte. Ezen kívül általában kanyarban evett. Ahogy ő fogalmazott: „nekem a veszély lételemem, gyári default.” Los Angelesben már az induláskor sem működött az autó . Kiderült, hogy az autónak a fékrendszere is már csak a csodával hasonlatos módon működött, továbbá benzinvezetékét a kipufogón vezették át, így csak az volt a kérdés, hogy a kocsi előbb robban fel vagy zuhan szakadékba.

© hvg.hu
Hőseink a forgatás során találkoztak két medvével, rénszarvasokkal, német biciklistával, hippikkel, eszkimó lánnyal, vietnami hadifogollyal, akinek a sarkkörön a legnagyobb tévéje van, orosz diszkótulajdonossal, számos sámánnal, lovasrendőrökkel, magyarul beszélő jakut lányokkal, evenekkel, evenkikkel, burjátokkal, valamint Joszif Kobzonnal. Láttak még tevét, jurtát, jakut egyszemélyes rockzenekart, amely a stáb tiszteletére állt össze. Jártak hollywoodi villában, aranymosókunyhóban, Gulágon, repülőgépgyárban, gyémánt-, doromb- és kutyaszánmúzeumban, mecsetben, lámakolostorban, zsinagógában és indián ortodox templomban. Laktak sátorban, Kamazra épített lakókonténerben, hotelban, motelban, jurtában és még fel nem épült faházakban is.

B. Cs.