Autók, amelyek megmentették a világot

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Felejtsük el a varázslatos Pussy Galore-t és a többi kebelcsodát, sőt a felrázott martinit is tegyük félre. Nézzük inkább azokat a csodamasinákat, amelyekkel James Bond mindig győz. Tűzön, víz alatt, levegőben.

Tengeralattjáró Lotus Esprit
A Bond-filmekben nem lepődünk meg semmin, bár sokszor olyan extrákkal szerelték fel a járműveket, amelyek közül számos azóta is megmaradt a fantázia szüleményének, gondoljunk csak a katapult-ülésre, vagy az olajat és füstöt fújó DB5-re (már Trabit is alig látni), ám sok különleges kütyü ma a hétköznapi autók alapfelszereltségévé vált. 



Connery és a DB5
Rengeteg autó megfordult az ügynök közelében a vásznon, mégis két típus versenyez a közel kéttucatnyi filmben: az Aston Martin és a BMW. A BMW-ék után sokáig kérdés volt milyen autóval járjon a 007-es. A rajongók szemében Bond a brit hazafiság megtestesítője, aki szerintük kizárólag brit gyártmányú autót használhat, azon belül is csak Aston Martint. Habár az eredeti Ian Fleming könyvekben Bond Bentley-vel közlekedett, a film megszállottjai azzal érvelnek, hogy az Aston Martin is brit gyártmány, tehát ugyanolyan joga van ahhoz, hogy a szuperügynök szuperautója legyen.

A filmekben szereplő autók is legendákká váltak, legyen szó a 750-es bömösről vagy a Lotus Esprit Turbóról, de mondhatnánk az összes Aston Martint. Íme időrendi sorrendben – a teljesség igénye nélkül - a négykerekű hősök.

1.) Bátortalan kezdetek: Sunbeam Alpine
Film: Dr. No (1962, főszereplő Sean Connery), bevétel: 59,6 millió dollár

Az első Bond-autó, a Sunbeam Alpine
A világoskék 1961-es Sunbeam Alpine korántsem fényűző és különleges kocsi, ebben eltér a későbbiektől, de az igaz Bond-imádók úgy tekintenek rá, mint az első szerelemre. A Sunbeam Alpine egy kis angol sportkocsi, amelyből 1959 és 1986 közel 69 ezret gyártottak. A jamaicai forgatáson az autó használatáért a stáb 15 shillinget fizetett naponta.

Különleges képességek: gyorsaság. Mivel az autót Jamaicában kölcsönözte Bond, Q nem szerelhette fel semmilyen kütyüvel.

2.) A ritka csábító: Bentley 4 1/4 litre VDP Tourer
Film: Oroszországból szeretettel (1963, főszereplő Sean Connery), bevétel: 78,9 millió dollár

A méretes Bentley, a Flemming féle Bond-mobil
A hatalmas kabrió csak a film kezdetén villan fel, amíg a főszereplő Sylvia Trenchnek (Eunice Gayson) csapja a szelet, de ennyi is elég, hogy mély benyomást tegyen a nézőkre. Ezzel az autóval nem láthatunk üldözést, veszélyes jelenteket, leszámítva a hátsó ülésén történő akciókat. A Bentley-t sem szerelték fel Q varázseszközeivel. A legvadabb dolog benne az autótelefon, ami 1963-ban még elég szokatlan volt. Bond ebben a filmben leginkább egy sofőrös Rolls-Royce Silver Wraith-tel és egy Ford Fairlane-nel közlekedik.

Telefon a Bentley-ben
A Bond-könyvekben a főszereplő gyakran jár Bentley-vel, ám a filmekben ez igazi ritkaságnak számított, csupán a Soha se mond, hogy soha többé című játékfilmben bukkan fel újra a kocsi, ám ezt nem az Eon produkciós vállalat adta ki, így nem tekinthető “hivatalos” Bond-filmnek.

Különleges képességek: kocsitelefon, amellyel jócskán megelőzte korát.

[[ Oldaltörés: Tüzes villám (Oldaltörés) ]]


3.) Tüzes villám: Aston Martin DB5
Filmek:
Tűzgolyó (1965, főszereplő Sean Connery), illetve Goldfinger (1964, főszereplő Sean Connery), bevétel: 141,2 millió dollár, illetve 124,9 millió dollár

A híres DB5 az Aranyszemben
Az DB5-ös valószínűleg a legelegánsabb és leghíresebb a Bond-autók között, az 1963-ban bevezetett modell első lámpái igazi ritkaságnak számítottak akkor. Vonalai időtlenséget sugallnak. A Goldfingerben bemutatkoznak különleges képességei, mint az olajfolyatás, vagy a gumilyukasztó háromszögek. Egy évvel később, a Tűzgolyóban már vízágyúval felszerelve látjuk viszont a járgányt. Az autó felbukkan az Aranyszemben és az 1997-es A holnap markában című opusokban is.

Fleming regényeiben a Bentley-ket ettől az epizódtól (1959-ben járunk) felváltják az Aston Martinok és Jaguarok. A regényben a főhős egy DB Mark III-mal jár. Hét évvel később, amikor a film készült, már ciki lett volna az elavult modell, ezért ültették Bondot az éppen megjelenő DB5-be. A típusból 1963 és 1965 között 886 készült. A Tűzgolyóban a kocsi rendszáma: BMT 216A, míg az Aranyszemben BMT 214A. A Goldfingerben: AU 1.

Vízágyú az Astonban
Különleges képességek:
katapult ülés a nemkívánatos személyeknek; két 30 kaliberes Browning puska az irányjelzők alatt; radar- és nyomkövető visszajelző; kerékagyból kiugró éles vágószerszám; golyóálló pajzsok; füst-, tüske-, olajszórás; sötétben különböző fénnyel és színnel világító lámpák, amelyek megtévesztik a nyomában lévőket; cserélhető rendszámtáblák (brit, francia, svájci); fegyverarzenál a vezetőülés alatt; vízágyúk (Tűzgolyó); fax (Aranyszem); mobil hangposta (Aranyszem); hűtött kesztyűtartó Bond kedvenc pezsgője, egy üveg Bollinger számára (Aranyszem).
Partnerei: 1937-es Rolls-Royce Phantom III Sedance de Ville, Lincoln Continental, Ford Mustang Convertible, Mercedes-Benz 220

4.) A szamuráj: Toyota 2000GT Convertible
Film: Csak kétszer élsz (1967, főszereplő Sean Connery), bevétel: 111,6 millió dollár

Toyota kabrió
Ez a típus volt minden ázsiai sportkocsi ősatyja, a hatvanas évek végének technikai csodája, a kor legfejlettebb hathengeres Yamaha motorjával, négy tárcsafékkel és sok más műszaki csemegével. Kevesebb, mint 350 készült belőle, az egyik legritkább Toyota a világon, az utóbbi években már csupán hatról tudni. Bond legtöbbször mitfahrer ebben az autóban, a kétüléses GT sofőrje a japán titkos ügynök, Aki (Akiko Wakabayashi). Sean Connery nem fért be, így lett a Toyota kupéből kabrió. A nyitott változatból csupán kettő készült, mind a filmhez. Az egyik prototípus ma a Toyota Múzeumban található Japánban. A másik hollétéről nem tudni, de a rossznyelvek szerint valamelyik korábbi Toyota-vezér magángyűjteményében található.

Különleges képességek: színes képernyős mini tévé a középkonzolon; kamerák elöl, hátul a rendszámtáblák mögött; kétoldali kommunikációt lehetővé tévő rádió; hangvezérléses kazettás magnó; videofelvevő a kesztyűtartóba építve.
Partnere: Toyota Crown

5.) A halott menyasszony: Aston Martin DBS
Film: Őfelsége titkosszolgálatában (1969, főszereplő George Lazenby), bevétel: 82 millió dollár

DBS, a fordulópont
A nem túl nagy sikerű filmben Bond egy 69-es Aston Martin DBS-t vezet, amelyet 1967-ben mutattak be. Az autó merész vonalaival merőben eltért a korábbi Astonoktól. Alacsonyabb és jóval szélesebb volt elődjénél, a DB6-nál. Négy lámpás kapott helyet az átrajzolt Aston Martin hűtőmaszk körül. Az autóval már a film legelején találkozhatunk, amikor a főhős a portugál tengerparton furikázik, üldözőbe vesz egy csinos lány által vezetett piros kabriót, majd megmenti az öngyilkosságtól jövendő mennyasszonyát.

A film végén is fontos szerephez jut a DBS, Bond menyasszonyát lelövik benne, így az autó örök mementó lesz. A tervek alapján a DBS-be V8-as motort tettek volna, de még annyira kiforratlan volt a technikája, hogy maradtak a DB6 erőforrásánál, ami azonban a nehezebb autóban nem valami jól teljesített. Azért így sem kell szégyenkeznie, végsebessége 225 kilométer/óra (DB6-nak 235 kilométer/óra), nulláról százra pedig 8 másodperc alatt gyorsul (erre elődjének csupán 6 másodpercre volt szüksége).

Különleges képességek: beépített távcsöves puska.
Partnerek: Ford Mercury Cougar Convertible, Mercedes 600 (Telly Savalasszal a volánnál), Ford Escort

[[ Oldaltörés: A sikátorok ördöge (Oldaltörés) ]]

6.) A sikátorok ördöge: Ford Mustang Mach I
Film:
Gyémántok az örökkévalóságnak (1971, főszereplő Sean Connery), bevétel: 116 millió dollár

Ford Mustang két keréken
A Las Vegasban játszódó kalandhoz illő csili-vili autót kapott Bond a Ford Mustang Mach I izomautó személyében. A film egyik kaszkadőr jelenetében a Forddal Bond a rendőrök elől menekül, parkoló autók tetején halad, majd két keréken húz el egy szűk járdán. A filmben a kocsi nem az ügynöké, hanem az egyik csábító elcsábítotté, a szép gyémántcsempész Tiffany Case (Jill St. John) tulajdona. Bármennyire is vagány volt ez az autó, nem ért el nagy sikereket, egy évvel később újrarajzolták a vonalait, nagyobb és nehezebb lett, sőt az amerikai emissziós szabályok miatt még az erejéből is veszített. A filmben van egy klasszikus hiba: a sikátorba két keréken hajt be az autó, de onnan a másik két kerekére dőlve jön ki. Két kaszkadőrrel vették fel a jelenetet, a rendező pedig nem vette észre a bakit.

Különleges képességek: két keréken képes haladni.
Partnerek: Aston Martin DBS, Studillac (Studebaker kabrió Cadillac motorral), 1971-es Ford Sedan (rendőrautó)


7.) Egyszerű, de jól repül: AMC Hornet
Film: Az aranypisztolyos férfi (1974, főszereplő Roger Moore), bevétel: 97,6 millió dollár

AMC Hornet
Az AMC Hornet különös választás volt, egyáltalán nem illett a filmhez. Nem volt gyors, nem volt stílusos, csupán egy tipikus, középszerű személyautó a hetvenes évek közepén. Ám ez az autó hajtotta végre az egyik legemlékezetesebb trükköt, amikor egy leszakadt hídon átugratott. A jelenet Bangkokban játszódik, ahol Bond gazfickókat üldöz, hogy megmentse társát, Mary Goodnightot (Britt Ekland). Az autót pont ezért a jelenetért választották.

A repülő autó
Számítógép jelölte ki több modell közül, ennek volt ugyanis a legmegfelelőbb a súlyelosztása egy ilyen ugráshoz. Több hónapos előkészítést követően, a kaszkadőrjelenetet egyben vették fel. Az ellenéges repülő AMC Matadornak 3,6 méteres szárnyai voltak. A márkán és a típuson is nagyot dobot ez a repülés, ha nincs a Bond-film, a kocsit már rég elfeledtük volna. Az American Motors Corporation-t 1954 alapították a Nash-Kelvinator és a Hudson Motor Car összeolvadásával. A Chrysler 1987-ben felvásárolta a céget.

Különleges képességek: akrobatikus adottságok merész kaszkadőrjelenetekhez.
Partnere: AMC Matador

8.) A kétéltű sárkány: Lotus Esprit
Film: A kém, aki szeretett engem (1977, főszereplő Roger Moore), bevétel: 185,4 millió dollár

Irány a víz
Tüzelő helikopter elől menekülve Bond egy híd pillérjéről fehér Lotusával beleveti magát a tengerbe. Az autó elmerül, bugyborékok törik meg a víz felszínét. Bond-rajongók ne féljetek! A Lotus kétéltű. Sőt, igazi tengeralattjáróvá alakítható, uszonnyal és periszkóppal. De ez még nem elég, Bond beméri az üldözőt és a víz alól kibocsátott rakétával elintézi. Ebbe az autóba zsúfolták bele Q legvadabb trükkjeit.

Egy másik jelenetben egy fekete Taunus üldözi a Lotust, amely cementet szór a Ford elé, így az képtelen lesz tovább haladni. A szuperlapos Lotus Esprit a brit autógyártás válasza volt a Ferrari, és a Lamborghini 60-70-es éveket meghatározó dominanciájára. A sors iróniája, hogy az 1988-ig gyártott típus üvegszálas kasztniját egy olasz tervező, Giorgetto Giugiaro látta el kézjegyével.

A későbbi Turbo változat
A filmben szereplő autó azonban akkor még nem tudta teljesítményben felvenni a versenyt az olasz sportkocsikkal, bár kezesebb volt azoknál. Az 1981-es Szigorúan  bizalmas című Bond-filmben bevetették az autó erősebb Turbo változatát, amely jóval meggyőzőbb volt a sportosság tekintetében. A Lotus Esprit jeleneteit a Bahamákon vették fel, a főszereplők, Roger Moore és Barbara Bach, azonban egy londoni stúdióban, medencében, makettben játszották el az izgalmas perceket. Minden idők legtöbb Espritjét adták el 1977-ben, az égy évvel korábban bevezetett kocsiból 134 talált gazdára.

Különleges képességek: teljes értékű tengeralattjáróvá alakítható, uszonnyal, szigonnyal, szigonypuskával, periszkóppal, víz alatti műszerekkel és fegyverzettel; cementet szór a rendszámtábla mögötti nyíláson. A Lotus Esprit Turbót önmegsemmisítő mechanizmussal szerelték fel, hogy ne kerülhessen a tolvajok kezébe.
Partnerek: Ford Taunus, Kawasaki 900

[[ Oldaltörés: Száguldó kacsa (Oldaltörés) ]]

9.) A száguldó kacsa: Citroen 2CV
Film:
Szigorúan bizalmas (1981, főszereplő Roger Moore), bevétel: 195,3 millió dollár

Kicsi kacsa akcióban
A Citroen 2CV, ismertebb nevén Kacsa, a Bond-autó antitézise. A 30-as években megálmodott francia minimálautó igen merész, de egyben igen humoros választás volt. Megjelenésekor, 1948-ban a háború utáni nehéz idők egyik szimbólumává vált, a maga korában nagyon jól eltalált, elismert, tömegek által elérhető francia népautó volt. A kezdetekkor három évet kellett várni a megrendeléstől a szállításig, akkora volt a kereslet. Farmerek és orvosok kaptak először. A 9 lovas teljesítményt később 29 lóerőre tornázták fel.

1990-ben állították le a gyártását, addig több mint 5 milliót adtak el belőle. Rengeteg emlékezetes filmszerepet tudhat maga mögött, emlékezzünk csak a Funes-filmek apácás jeleneteire. Igazi kultautó, ezért is választották Bond partnerének. A Citroen kiadott egy spéci, sárga színű szériát 2CV James Bond néven, amelynek oldalára feketével a 007-es egyezményes jelet festették fel. Sőt gyárilag ellátták golyólyukakkal is.
Különleges képességek: elnyűhetetlen, elpusztíthatatlan masina.
Partnere: Lotus Esprit Turbo

10.) A sebes olasz: Alfa Romeo GTV-6
Film: Polipka (1983, főszereplő Roger Moore), bevétel: 187,5 millió dollár

Mindenkit leráz az Alfa
A gyönyörű Alfa egy izgalmas rendőrös, üldözéses jelenetben tűnik fel, és míg sok más Bond-autó trükköz, az Alfa csak baromi gyors és leráz mindenkit. Elődjét, az Alfettát Giorgetto Giugiaro tervezte.

Különleges képességek: gyorsaság.
Partnerek: Mercedes 250 SE, BMW 5 (rendőrautó), Rolls-Royce




11.) Kettős ügynök: Aston Martin V8
Film: Halálos rémületben (1987, főszereplő Timothy Dalton), bevétel: 191,2 millió dollár

Harcban a rendszerrel
A DBS nyomdokain készült Aston Martin V8 sokkal macsósabb elődjénél, és természetesen fizikai adottságaiban is más. Karburátor helyett injektor fecskendezi be a hajtóanyagot, így megnőtt a teljesítmény és a rugalmasság. A filmben két Astont is vezet Bond, bár a sztori szerint a film elején lévő ponyvatetős változatot Q átépíti keménytetős téli verzióvá. A filmezéshez természetesen két autót használtak. A V8-at tartják az Aston Martin történetének legfontosabb típusának, ebben vezették be a bivalyerős V8-as motorokat, amelyek sokat változtak azóta, de ma is használják. Bár két tonnás az autó, végsebessége 260 kilométer óránként.

Különleges képességek: lézerfegyverrel kettévág egy rendőrautót; rakétákat lő ki a lámpák alól; a szélvédő célkeresztként is működik; automatikusan felfújja a kerekeket, de ha végképp kipukkadtak, akkor a felniken is tud közlekedni, azaz korcsolyázni; ha gyorsabban kell menni, lökhajtással halad; cb-rádión lehet fogni a rendőrség frekvenciáját; megsemmisíti önmagát.


12.) Szép szűz: BMW Z3
Film:
Aranyszem (1995, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 353,4 millió dollár

BMW Z3
Bár az igaz rajongók kétkedéssel és csalódással fogadták, a kék kétüléses roadster szép karriert futott be, mint Bond-autó, megnyitva az ügynök bajor korszakát. Sokak szerint a Z3 volt az addigi filmek legmarkánsabb autója, mások azon háborodtak fel, hogy lehet egy szőnyegen említeni a BMW-t az Astonnal. Az is csalódást okozott egyeseknek, hogy a kütyükkel felszerelt kocsit nem lehet látni akcióban, csupán a radart használta Bond a film során.

Kecses és vad
A Z3-as azt az amerikai kabrió-őrületet lovagolta meg, amelyet a Mazda Miata 1990-es bevezetése indított el. Az ötvenes évek óta nem mutatott be roadster a bajor gyár Amerikában. Ennek ellenére a Z3 sikeres volt a vásárlók körében, a spéci James Bond Edition Z3 elővételben elkelt. Ugyanabban a színben és ugyanazzal a tetővel árusították, mint amilyennel Bond a filmben közlekedett. A hangos siker azonban nem nyomta el azoknak a hangját, akik nevetségesnek tartották a négyhengeres kis autó teljesítményét. Nem sokkal később a BMW kihozta hathengeres változatát, aztán pedig a kigyúrt M-verziót is.

Különleges képességek: önmegsemmisítés; rakéta kilövés; golyóálló felépítmény; radar; ernyős vészfék.
Partnerek: Aston Martin DB5, Ferrari F355

[[ Oldaltörés: Német telivér (Oldaltörés) ]]



13.) Német telivér: BMW 750Li
Film: A holnap markában (1997, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 346,6 millió dollár

Brosnan és a BMW 750 Li
A legnagyobb bömös ismét eltér a megszokott, vagy elvárt Bond-modelltől. Négyajtós, böhöm méretek jellemzik, teljesen ellentétes a szexis Z3-assal. De konzervatív megjelenése beleillik a titkosügynök mítoszba, ráadásul technikai tudása méltó elődjeihez. Azért választották a hosszított L-verziót, mert a furfangos Bond a hátsó ülésről mobilja billentyűzetével irányítja az egyik jelenetben az autót. Bár Bond ismét megmenekül és megmenti a világot, ötliteres társa nem éli túl az akciót, és hatalmas pusztítást végezve egy bérautó irodába csapódik be. A BMW két keréken is erősít a filmben, 12 darab 1200-as R Cruisert törtek ripityára a forgatás alatt, a legizgalmasabb motoros jelenetben az egyik toronyházról a másikra ugratott százzal egy kaszkadőr. A hetes BMW rendszáma a filmben a DB5 előtt tisztelegve: B-MT 2144.

Követhetetlen
Különleges képességek: mobillal irányítható, biztonsági rendszer, amely mozgásképtelenné teszi az autót és árammal riasztja el a tolvajokat; rakéták a napfénytetőből, önfelfújó gumik; gáz-, füstfelhő, szögek; golyóálló; elöl, hátul kamerák; titkos búvóhely; ujjlenyomattal nyitható kesztyűtartó; női hangon beszél, megkérdi például: Valakinek vodka, martini?
Partnerek: Aston Martin DB5, BMW 1200 Cruiser R

14.) A szépség és a szörnyeteg: BMW Z8
Film:
A világ nem elég (1999, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 390 millió dollár

Brosnan és a Z8
A nagyon ritka és nagyon vonzó Z8-as nagy sikert aratott mind a Bond-rajongók, mint a szép kocsikat kedvelők körében. Az autó retró stílusa a legendás 507-es BMW-re hajaz, amelyet a világ legszebb autói között tartanak számon. A külső erények mellett a kocsit 400 lovas V8-assal szerelték fel, végsebessége elérte a 250 kilométer/órát. A filmben az autó nem halhatatlan, miután végez egy helikopterrel, egy másik kettészakítja. A forgatás idején a Z8-as még nem volt sorozatkész, így makettet használtak. A szintén szerepet kapott 75-ös Rovert végül kivágták a filmből.

Különleges képességek: távirányítható; lövedékeket bocsát ki az oldalából; a fedélzeti számítógép adatai megjelennek a szélvédőn; páncélzat; pohártartók.

15.) A leg: Aston Martin V12 Vanquish
Film:
Halj meg máskor (2002, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 456 millió dollár

Aston Martin V12 Vanquish
A V12 Vanquish alapjául az a DB9-es szolgált, amely a DB5 modern reinkarnációja. Izmos sportautó, klasszikus brit eleganciával és luxussal felvértezve. Bármennyire is különleges és jól felszerelt az autó, ebben a Bond-filmben méltó ellenfélre talál, egy ugyanolyan jól felspécizett Jaguar XKR kabrió személyében, amely csurig van meglepetésekkel és fegyverekkel. De a Vanquish felér egy hadsereggel, köszönhetően Q-nak, Bond mesteri segítőjének. Gépfegyverek, rakéták és egyéb nehéztüzérségi felszerelések mellett nagy előnye az Astonnak, hogy képes láthatatlanná válni. Na, erre varrjon gombot Zao, aki a sarkkörön végül a jeges tóban végzi.

Zao Jaguar XKR-rel követi Bondot
A Halle Berry által vezetett Ford Thunderbirdből készült egy 700 darabos 007 Edition széria. A film megjelenése előtt már hétszáz vevő volt a Vanquish várólistáján. A közel negyedmillió dolláros vételár sem jelentett nekik akadályt. Annyira megtetszett Brosnan-nek a kocsi, hogy bár szerénységéről híres, nem tudta megállni és vett magának egyet.

Különleges képességek: láthatatlanság; első utasülésen katapult; két gépfegyver; gépágyú a motorháztetőben; hőkövető rakéták; korcsolyával felérő különleges kerekek.
Partnerek: Jaguar XKR, 2002-es Ford Thunderbird, 1957-es Ford Fairlane

16.) Vissza a gyökerekhez: Aston Martin DBS
Film: Casino Royale (2006 november, főszereplő Daniel Craig)

A legújabb Bond-autó, az Aston DBS
A huszonegyedik Bond-film nyitójelenetében a címszereplő egy négykerekű Fiat W190 buldózerrel üldözi a gonosztevőket. De szerencsére sokkal finomabb, érzékibb autót kapott a fiatal ügynök. Az Aston Martin DBS lényegében a DB9 sportosabb változata, de a tervezők igyekeztek robbanékonyabb karakterrel felruházni az autót, amely így sokkal jobban illik a 007-es ügynök, és persze a fiatalosabb vásárlók személyiségéhez.

Az alapformán nem változtattak, de a sárvédő-ívek felett kiszélesített karosszéria, az ajtók alatt végighúzódó kötény, az első lökhárítón és a motorháztetőn elhelyezett nagy nyílások, és az óriási könnyűfém felnik révén az elegáns utazókupéból vérbeli sportkocsit faragtak. A belső tér is hasonlóképp alakult át: a velúr-kárpitozás, a krómkeretes műszerek, a fém váltógomb és a többi apró finomság egyszerre végtelenül elegáns, mégis agresszív, akárcsak a brit titkosszolgálat csúcsügynöke.

B. Cs.

A fotók forrásai: www.imcdb.org, www.jamesbondmm.co.uk, www.forbesautos.com, www.bmwworld.com, www.astonmartin.com