© hvg.hu |
Sokak szerint tökéletes a szedán külalakja, mint mondtam, engem más fogott meg benne, de azt elismerem, hogy gyönyörű autó. Vonalvezetése lendületes, dinamikája magától értetődővé teszi sportosságát, még akkor is, ha dízel, automata és összkerékhajtású. Ezt így felsorolva nem feltételeznénk, hogy ennek az autónak 242 kilométer/óra a sebessége, 6,8 másodperc alatt ugrik százra és 500 Nm-es nyomatékkal tépi fel az aszfaltot. Pedig ezek nem száraz gyári tények, majdnem minden őrült (jó) tulajdonságát megtapasztaltam az együtt töltött nyolc nap és megtett 1200 kilométer során.
© hvg.hu |
© hvg.hu |
Az autó belsejét maximális kényelem és visszafogott luxus jellemzi. A bőr, a műanyag, az alumínium minőségi összhangja domborít. Kellemes, pihentető és elegáns. Jó megfogni a kapcsolókat, az érzéki gombokat. Szinte borzong az ember a megelégedettségtől. A nagyvonalúságra jellemző, hogy a fedélzeti számítógép, azaz az iDrive joystickjének alumínium sapkája is bőrborítást kapott.
© hvg.hu |
A műszerfal immár klasszikusnak számít, körbefogja a vezetőt, a sportos M-verzióbol kölcsönvett kis méretű, vaskos, príma fogású kormánnyal messzemenőkig uralható az autó. Kezes, mint egy ma született bárány, de ha rálépünk a gázra, éhes farkasként veti be magát az ismeretlenbe. A tempomat, az eső- és sebességérzékelős ablaktörlők, az automatikus világítás, a bixenon lámpák benne vannak az alapárban.
Ez volt az első és eddig egyetlen autó, amiben nem taszított a fabetét, illetve az azt utánzó műanyag. Egyszerűen gyűlölöm az ilyent. Az ötös BMW-ben lévő antracit szürke halványan erezett betétek viszont illettek az autóhoz, beolvadtak a háttérbe, így nem zavartak. A klíma kétzónás, automatikus a zene csúcsminőségű, Bose hatlemezes cédétáras hangrendszer közvetíti.
© BMW |
© hvg.hu |
Bármekkora az autó, és bármennyire prémiumautó az ötös, alapvetően mégiscsak négyszemélyes, ezt sugallja az ülések kialakítása is, a magas kardánbox négy kényelmes fotelre osztja a belteret. Kiszállni nem könnyű, egyrészt annyira mélyen vannak az ülések, másrészt még magunkon viseljük azt a benyomást, amit a száguldással okoztunk. A színes képernyős tolatóradar elöl és hátul is szolgált az autóban, nagy örömömre, hisz bármilyen szuper is az autó, a kilátás, főleg hátra elég korlátozott.
© hvg.hu |
A futómű sportos, nem szereti a rossz utakat, fel is üt, ha komolyabb résbe tévedünk, viszont az összkerékhajtásnak köszönhetően sárban és füvön sem csúszkál. A fékek harapósak, amilyen jól gyorsul úgy meg is áll az autó.
Kétszer tankoltam bele a megtett 1200 kilométer során, elsőre, főleg városi forgalom mellett 9,9 literes átlagfogyasztást mértem, másodjára, amikor többnyire országúton túráztam, akkor 8 litert kért száz kilométerenként, így összességében 8,9 literes fogyasztással zárta a tesztet a BMW.
B. Cs.
BMW 530xd MOTOR Hengerűrtartalom (cm3) 2993 Környezetvédelmi besorolás EURO 4 Max. teljesítmény lóerő 231 lóerő 4000-as fordulaton Max. nyomaték: Nm 500 Nm 1750-as fordulaton MÉRETEK Tengelytáv (mm) 2888 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4841/1846/1468 Csomagtér 520 liter Saját tömeg (kg) 1660 MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség (km/h) 242 Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 6,8, kézi váltóval 6,6 FOGYASZTÁS (l/100 km) Városi 10,2 Országúti 6,1 Vegyes 7,6 Tesztfogyasztás 8,9 CO2 kibocsátás (g/Km) 203 ÁRA Az autó alapára kézi váltóval 13,919 millió Ft.