© Renault |
Másik különlegessége a független függőcsapszeg-tengelyvonalú első futómű, amely centiméter pontos irányíthatóságot és tökéletes egyensúlyt biztosít. A Mégane Renault Sportból származó Brembo-féknyerges fékrendszer az új Clio Renault Sportban is megbízhatóan dolgozik.
Izomtól duzzad
Az új Clio Renault Sport sportos karaktere a külső és a belső formatervében egyaránt visszaköszön. Az átdolgozott vonalak felerősítik a Clio III alapvetően is karakteres, izmoktól duzzadó vonalait. A szélesített első és hátsó lökhárítók, a hangsúlyos oldalküszöbök és a hajlékony, köténylemez alatti légterelő, valamint az oldalsó hűtőnyílás-kilépők és a diffúzor már első ránézésre éreztetik az új autó kifinomult aerodinamikáját és sportos örökségét. Az új Clio Renault Sport nagyméretű abroncsokkal (215/45) és 17-colos könnyűfém keréktárcsákkal készül, amelyek alig takarják a hatékony és megbízható Brembo fékdugattyúkat és a hatalmas tárcsafékeket. A nagyteljesítményű 2.0 16V szívómotor szükségessé tette a széles, lökhárítóba integrált hűtőnyílások használatát a hűtési hatásfok növelése érdekében.Az új Clio Renault Sport átdolgozott karosszériát kapott, nagyobb első lökhárítókkal (+ 42 milliméter), hogy a szélesebb nyomtávnak és a megnövelt kerékméretnek helyet szorítsanak. Speciális oldalkiképzése plusz 28 milliméteres növekedést jelent mindkét irányban, követve a megerősített hátsó futómű megváltozott dimenzióit. A Clio III széria padlólemezét – amelynél a pótkerék helyén mélyítés található – sík fenekű megoldásra cserélték, hogy helyet nyerjenek a kipufogódob, és a kétoldali kivezetésű kipufogók számára.
Az új Clio Renault Sport speciális kagylóülésekkel is rendelhető lesz, amelyeket a Recaro céggel közösen fejlesztettek. Az autó utasterével harmonizálva ezek az ülések is “Entresol” szövetborítást kaptak, csakúgy, mint a hátsó üléssor. A beépített oldallégzsákok mellett ezek az ülések egy merev, polyamid és üvegszál héjszerkezetre épülnek, amely versenyautós, de a versenyautókénál jóval kényelmesebb üléspozíciót biztosít. © Renault |
A diffúzor hatékonyságának maximalizására a tökéletesen illesztett dupla kipufogóvégződéseket a kivezető csatornákba integrálták. Ezzel az elrendezéssel nem befolyásolják a diffúzor aerodinamikai hatékonyságát.
Az első hűtőnyílás-kilépők szintén aerodinamikai okokból születtek, hiszen a turbulencia csökkentésével javítják az autó légellenállási együtthatóját. A hűtőnyílás-kilépők az autó alól érkező légáram mellett a motortérben rekedt meleg levegő távozását is segítik. Ugyanakkor ezek a nyílások optimálisan terelik a levegőt az autó oldala mentén, tovább javítva ezzel az aerodinamikai hatékonyságon.
A maximális stabilitás érdekében az új Clio Renault Sport tengelytávját 10 milliméterrel megnövelték (2585 milliméter) a Clio III-hoz képest, részben az új független függőcsapszeg-tengelyvonalú első futómű helyigénye miatt. A tapadás és a kanyartulajdonságok tovább javultak az új autó szélesebb első, és hátsó nyomtávjának köszönhetően, amelyek 48, illetve 50 milliméterrel szélesedtek a Clio III alapváltozatához képest.
100 lóerős literteljesítmény
Az új Clio Renault Sport dinamikus tulajdonságainak köszönhetően a – Renault Sport Technologies és a Renault Motorfejlesztő Központja által közösen fejlesztett – 2.0 16V motor képességei maximálisan kihasználhatók. A hatsebességes váltóhoz csatlakozó, nyomatékos négyhengeres osztályon felüli sportosságról és vezetési élményről gondoskodik. Az új Clio Renault Sportot az F4R RS 2.0 16V szívómotor hajtja, amely 197 lóerős 7250-as percenkénti fordulatnál.