© hvg.hu |
A belső puritán, viszont az alapanyagok jó minőségűek. Sokaknak kopárnak tűnhet a műszerfal és a szélvédő alatti idom kialakítása, ám a sofőr előtt található műszer együttes szép, harmonikus és funkcionális. A középkonzol alu borítása picit feldobja a beltér temetői hangulatát. Az ülések oldaltartása minimális annak ellenére, hogy „sportosra” képezték ki. Deréktámasz ezen a szinten sajnos nem jár, legalább nincs mit letörni.
© hvg.hu |
Puha és praktikus
© hvg.hu |
Tárolórekeszt találunk bőven, ám némelyik elnagyolt, azaz szűkre szabott, látszik, hogy a mennyiségre mentek a franciák. Annak kifejezetten örültem, hogy a szélvédő alá egy mélyedésben is lehet pakolni, akárcsak a nyolcvanas évek autóiban. Az első ülések alatt egy-egy kihúzható fiókot is találunk, a hátsó kartámaszban is van pohártartó meg rejtett rekesz.
Az összeszerelés minősége elfogadható, az anyagválasztás szintúgy, megrémülni csupán akkor rémültem meg, amikor sikerült nagy nehezen síkba döntenem a hátsó padot (előbb előre kell tolni picit az első üléseket, lehajtani, majd visszatolni) kivillant mi is van a huzat alatt. Silány egy szerkezet a hátsó üléspad. Habszivacs vékony fémszerkezettel megtoldva. Szerintem 100 nyitást és összecsukást nem bír ki. Ne bolygassuk ezt a témát túl sokat, az autó erényeit nem itt kell keresni, bár a csomagtartó méretei elfogadhatóak.
© hvg.hu |
A dízelmotor alapjárata elsőre hangosnak tűnt, de később, megismerve takarékos hajlamait, a hangzavar eltörpült ama érdemek mellett. Tempomat nélkül is alapjáraton ötösben tartja az ötvenet. 1,6-os 110 lovas dízellel nem a sietős embereknek találták ki a dízel 307-est, viszont biztosak lehetünk abban, hogy mi megyünk a mezőnyben a legtovább.
A 110 lovas motor nem alkalmas versenyzésre, ha lassan is, de a 120-130-as tempót el lehet érni vele, bármennyire is kacér nyomatékkal bír, a 307-es HDi-vel nem fogunk kilőni a piros lámpánál, legfeljebb lebőgünk. Ezzel az autóval akkor járunk jól, ha visszafogott tempót diktálunk a városban, országúton pedig nem bosszankodunk azon, ha leelőznek.
© hvg.hu |
Az óra hajszálpontosan mért, az együtt eltöltött közel hétszáz kilométer során 4,9 liter gázolajat „fogyasztott” az aranyszínű tesztautóm, többnyire városi forgalomban. Apropó szín, ezzel a színben még azok is megcsodálták, akik már láttak vigyorgó szájú harcsapofájú megújult közép-Peugeot-ot.
© hvg.hu |
Ez az autó nem négyszemélyes, hanem valóban elfér három ember a hátsó üléssoron. Az ajtók merevek és könnyűek, viszont nagyon kellemetlenül csukódnak, csapódnak, csattannak, ez alól kivétel a csomagtérajtó. A csomagtartó aljában teljes értékű pótkereket, de ugyanitt 12 Voltos csatlakozó és akasztókat is találunk.
Bírja a gyűrődést, magyar utakra tervezték, futóműve nem veszi rossznéven, ha rossz útra tereljük. Komfortosan, finoman lépked. Ez az első autó, amivel teljesíteni lehetne azt a régi vágyamat, hogy egy tankkal menjek legalább 1000 kilométert. Ezzel a kocsival a Budapest Róma között távolságot megtehetjük itthoni tankolással. Sajnos, nem sikerült ilyen nagyléptékű próbát összehoznom, így meg kellett elégednem azzal a tudattal, hogy hatszáz kilométert mentem fél tank gázolajjal.
A 307 HDi az a fajta autó, amely meghálálja, ha jól bánnak vele, ha nem hajtják agyon, nem kínozzák, becsülik és munkára fogják. Mert szeret dolgozni. Visszahozza az árát, ebből a típusból valóban megéri a dízelt választani.
Peugeot 307 1,6 HDi Sportline MOTOR Hengerűrtartalom (cm3) 1560 Környezetvédelmi besorolás EURO 4 Max. teljesítmény lóerő 110 lóerő 4000-es fordulaton Max. nyomaték: Nm 240 Nm 1750-as fordulaton MÉRETEK Tengelytáv (mm) 2608 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4211 / 1746 / 1514 Csomagtér 420-1470 Saját tömeg (kg) 1363 MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség (km/h) 202 Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 11 FOGYASZTÁS (l/100 km) Vegyes 5,4 Tesztfogyasztás 4,9 CO2 kibocsátás (g/Km) 142 ÁRA 4,820 millió Ft