Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.
A motor felépítése egy 5,5 literes hengerűrtartalmú, 100 fokos hengerszögű, tizenkét hengeres V-motoron alapszik. Mivel a rendelkezések amúgy sem engednek nagyobb űrtartalmat, azért esett a dízelre a választás, mert ez lassabb sebességnél is hatékonyan működik, továbbá a kezdeti korlátozott motorteljesítmény későbbi teljesítményfokozást tesz lehetővé.
A V12-es felépítés 100 fokos hengerszöge révén a súlypont alacsonyabbra került anélkül, hogy ez befolyásolná a motor torziós merevségét. A várható teljesítmény több mint 515 kW (700 lóerő) és 1200 Nm-nél nagyobb forgatónyomaték. Az élethű modell szeptember 28-án mutatják be.