A Mazda minden, július 1-je után Európában forgalomba helyezett új autóra kiterjeszti digitális karbantartási nyilvántartását (Digital Service Record – DSR).
© Mazda |
A forradalminak nevezhető DSR-rendszer nyolc hónappal ezelőtt mutatkozott be Európában, a
Mazda5 modell piacra kerülésével. Az új rendszer jelentősen növeli a Mazda márkaszervizek működésének hatékonyságát, ugyanakkor egyedülálló kényelmet és biztonságos adattárolást kínál a Mazda tulajdonosoknak – jelentősen megkönnyíti nem csak a márkakereskedők, de a tulajdonosok mindennapjait is.
A DSR rendszernek köszönhetően precízen nyomon követhető az autón elvégzett valamennyi javítás és karbantartás, mégpedig egy teljes biztonságot nyújtó, központi adatbázis segítségével. Minden alkalommal, amikor javítást vagy karbantartást hajtanak végre a járművön, az adatbázist módosítják, s az elvégzett munkákról a tulajdonos nyomtatott formában kap emlékeztetőt.
© Mazda |
A Mazda DSR rendszere egyértelműen fejlettebb a jelenleg elterjedt szervizfüzetes rendszernél, hiszen a digitális rögzítés számtalan előnyt kínál. Ezek közé tartozik például, hogy míg a szervizfüzetben nem lehet pontosan rögzíteni a karbantartás részleteit, illetve a felhasznált alkatrészek és segédanyagok teljes listáját, a DSR rendszer erre is lehetőséget kínál, megkönnyítve ezzel a szervizek munkáját, csökkentve a tulajdonos kiadásait.
A rendszer segítségével egyértelművé és a tulajdonos által is könnyen ellenőrizhetővé válik a kötelező átvizsgálások esedékessége. Ugyanakkor az autó későbbi értékesítése is egyszerűbbé válik, hiszen a potenciális vásárlók egyszerűen ellenőrizhetik a jármű korábbi szervizlátogatásait, illetve az ott elvégzett munkákat és a kicserélt alkatrészek listáját – mégpedig abban a biztos tudatban, hogy a digitálisan rögzített központi adatok semmiben sem térnek el a valóságtól.