110 veterán autó rajtolt a Közlekedési Múzeum elől június 24-én a Budapest Classic Grand Prix-n. Az egész napos átlagtartó versenyt a 84-es rajtszámmal induló Sárdi Zoltán és navigátora, Perenyei Csaba egy 1966-os MG B Roadster-rel nyerte meg, akik 250 hibaponttal teljesítették az útvonalat.
Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre © daimlerchrysler |
A Budapest Classic Grand Prix mezőnyében igazi autóritkaságok bukkantak fel. Ilyen többek között az 1911-es gyártású Opel Torpedo 6/16, az 1937-es gyártású Mercedes-Benz 230 B Cabriolet, az 1938-as Mercedes-Benz 170 V Cabrio, az 1956-os Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, 1958-as gyártású Chevrolet Impala. A különlegességek sorát bővíti továbbá egy Matra 530 LX 1973-ból, vagy az 1972-es gyártású Maserati Indy. A versenyen szereplő autók egy részét fotógalériánkban megtekintheti. Kattintson a képre!
A Budapest Classic Grand Prix során a veterán autók Budapest több fontosabb nevezetességének helyszínére is ellátogattak, ahol időellenőrző állomások és 1/100 mp-es próbák végrehajtása várt a versenyzőkre, melyeket az útvonalleírás, azaz itiner alapján kellett bejárniuk. Az 1/100-as szakaszok századmásodperc pontossággal teljesítendő szlalomok, rövid utak, ahol az tudott jó eredményt elérni, aki a legjobban közelíti meg az előírt szintidőt. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy egy háború előtti autót, egy 70-es évekbeli sportkocsival össze lehessen mérni.