© Toyota |
Az alapok nem változtak, az Avensis megmaradt egy konzervatív, megbízható, visszafogott utazóautónak. A mostani változások többnyire a vásárlói és szakmai visszajelzések és a versenytársak fejlesztései alapján születtek meg. A piacon megjelentek erősebb kétliteres dízelek, így a Toyotának is lépnie kellett ezen a téren, az új itthon egyelőre részecskeszűrő nélkül forgalmazott Avensist az importőr szerint legtöbben a 126 lovas kétliteres dízellel kérik majd. Ezt a motort nekünk is alkalmunk volt kipróbálni. A korábbi 116 lovasnál érezhetően többet tud az autó, a könnyített alumínium motornak köszönhetően pedig tovább javult az autó eddig is páratlan kezelhetősége. Külön dicséretet érdemel a futómű, amely kikapcsolt menetstabilizátorral is zokszó nélkül tűrte a padlógázas, körforgalmas megpróbáltatásokat.
© Toyota |
Az autó belseje olyan szürke mint eddig, a kazettás magnót felváltotta a kor igényeinek jobban megfelelő mp3-lejátszó, tárolórekeszből és helyből rengeteget kap az Avensis vásárló. A belső egyhangúságát ellensúlyozzák azok az új színek, amelyek hamarosan a magyar utakat is tarkítják. Legjobban a gesztenye névre hallgató, ám inkább padlizsánszínű változat tetszett nekem a leginkább.
A forint-euró árfolyammozgás drasztikus alakulása miatt a Toyota is 1,5-2 százalékos drágítást hajt végre július elsejével. Az Avensis alapfelszereltséggel, 1,6-os benzinmotorral ötmillió forinttól (5,01 millió Ft) vihető el, az alap kétliteres dízelért 5,82 millió forintot kell fizetni. A kínálat csúcsa a 177 lovas 2,2 D-CAT motorral szerelt Premium Active, amelyért 8,198 millió forintot kell fizetni.
[[ Oldaltörés: Tisztább dízelek (Oldaltörés) ]]
© Toyota |
A D-4D 125 dízelmotor bevezetése a Toyota európai Clean Power dízel-stratégiájának újabb fontos állomása. Ezek az új generációs D-4D dízelmotorok további növekedéshez segítik hozzá a Toyotát Európában, ahol 2005-ben több mint 144 ezer 180 Avensist adtak el, ez az összesített Toyota eladások valamivel több mint 9 százaléka. Az Avensis eladások 44 százalékát a dízel modellek tették ki. Az Avensis-tulajdonosok nyilvánvalóan örömüket lelik a közelmúltban bevezetett D-4D 180 dízelmotor által kínált vezetési élményben: ez a motorváltozat teszi ki a dízeleladások 20 százalékát, jelentősen meghaladva a szegmensátlag 4 százalékot. Az Avensis Wagon (kombi) ugyancsak rendkívül népszerű, az összeladások 38 százalékát teszi ki, míg a Sedan 37, a Liftback 25 százalékkal részesül a forgalomból.
Az Avensis 2007-es a Clean Power család három D-4D dízelmotorjával: a vadonatúj kétliteres D-4D 125, a 2,2 literes D-4D 150, valamint a kínálat csúcsán álló, nagyteljesítményű 2,2 literes D-4D 180 erőforrásokkal rendelhető. Ezzel a kínálattal a Toyota 44 százalékról (2005) 54 százalékra (2007) kívánja növelni a dízelváltozatok arányát az Avensis modellsorozaton belül.
© Toyota |
A vadonatúj kétliteres D-4D 125 jelentős evolúciós lépcsőfokot képvisel az új generációs Toyota dízelmotorok körében. Az új hajtómű számos fejlett megoldásában rokon az alapját képező 2,2 literes D-4D motorokkal, és kiváló teljesítménnyel, valamint kedvező fogyasztással elégíti ki az ügyfelek kifinomult vezetési élmény iránti igényét. Az általam is meghajtott a 200-as végsebességet is elérő D-4D 125 erőforrás széndioxid-kibocsátása igen csekély, mindössze 146 gramm/kilométer. A motor teljesítménye 93 kW (126 LE), forgatónyomatéka 300 Nm, amelyet teljesen egyenletesen ad le körülbelül 2000-től mintegy 2800-as percenkénti fordulatszámig.
Az Avensis 2007-es minden dízelmotoros változatát hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelik. A váltómű gyorsan, lágyan és pontosan kapcsolható, hála az első négy fokozatnál alkalmazott többgyűrűs szinkronszerkezeteknek. Az új váltóegység nem csupán robusztus, de rendkívül kis méretű is: mindössze 384 milliméter hosszú.
[[ Oldaltörés: Új prémium szint (Oldaltörés) ]]
© Toyota |
Az új kialakítású fényszóró az országúti és távolsági fényekhez használt két hengeres lámpatestével, alumínium textúrájú lencsetükreivel, valamint sötétített üvegével határozottan erősíti a Avensis dinamikus természetét. Ugyanezt a dinamikus megjelenést mutatja az Avensis 2007-es hátsó kialakítása, ahol az új rajzolatú lámpa külső lencséjének hengeres része víztiszta, míg a további elemek halványpirosak, ami erőteljes kontraszt-hatást kelt. A lámpafedél függőlegesen csíkozott kialakítása mélységérzetet kelt. Az Avensis 2007-es választékában öt új szín jelent meg: a hamuszürke, a brokátvörös, a viharbronz, a fenyőzöld és a tengerkék. A prémium hatást erősítik a külső tükrökbe szerelt LED-es irányjelző fények. Maga a tükör nagyobb lett, így jobb kilátást és ezzel fokozott biztonságos nyújt.
A műszerfalat multi-információs kijelzővel egészült ki, amely még több információval – például külső hőmérséklet vagy üzemanyag-fogyasztás – látja el a vezetőt. Az automatikus sebességváltó üzemmódja, illetve a szekvenciális fokozatkijelző mostantól egyértelműen, a műszerfal közepén olvasható le, a kilométer-számláló és a műszerfal-világítás kapcsolóit pedig a könnyebb működtetés érdekében átdolgoztuk.
© Toyota |
A kormánykerékre szerelt audiokapcsolók új programja kényelmesebb és gyorsabb működtetést eredményez. A kormányra szerelt gombokkal a hangerő, a csatornakeresés és a jelforrás szabályozható, valamint ha navigációs rendszerrel is felszerelték az autót, annak kijelzője és hangvezérlése is innen irányítható. Mostantól a közepes felszereltségi szinten is alapfelszerelés a sötétedés- és esőérzékelő; valamint jobb minőségű az alapkiépítésű audiorendszer, amely 4x40W nagy teljesítményű erősítőt alkalmaz, fejegysége pedig MP3 és WMA fájlok lejátszására is alkalmas.
Négy felszereltségi szintben kapható, az alapot a Sol, az Executive és a Premium Active követi. Az Avensis 2007-es családot érintő számtalan frissítést az az új prémium (Premium Active) kivitel tükrözi legjobban, amely kizárólag a választék csúcsán a modern D-4D 180 Clean Power dízelmotorhoz rendelhető. A modell megjelenését egyedi 17 hüvelykes keréktárcsái, valamint krómbetéttel díszített sötétszürke hűtőmaszkja teszik összetéveszthetetlenné.