BMW-kabrió 507 lóerővel

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW M6 Cabrio a vérbeli rajongók álomautója, akik a hatalmas erőt és teljesítményt a rendkívül stílusos, nyitott autózás világában keresik. Tíz henger, öt liter lökettérfogat, 373 kW/507 LE teljesítmény és 520 newtonméteres maximális forgatónyomaték – ezek az akár 8000-en túl is dinamikusan pörgethető hajtómű főbb adatai. A BMW nagy kabrió 4,8 másodperc alatt 100 kilométer/órás tempóra gyorsító, nyitott sportkocsi.

© BMW
4871 milliméteres hosszúságával a BMW M-sorozatának legújabb nagyteljesítményű kabriója több mint öt centiméterrel hosszabb a BMW 6-os kabriónál. Ez mindenekelőtt a kiváló aerodinamikai adottságok jegyében formált hátsó lökhárító eredménye, amelynek köszönhetően az autó körvonalai még elnyújtottabbnak és laposabbnak hatnak. A szélesen kidomborodó kerékjáratok pedig kifejezetten sportos és dinamikus megjelenést kölcsönöznek számára. A leginkább figyelemfelkeltő stílusjegy hátul a négy kipufogóvég, amint a BMW M-modelljeire oly jellemző, erőteljes kontúrokkal megformált hátsó lökhárítóból nyúlnak ki.

A BMW M6 Cabrio vászonteteje háromrétegű. A gumírozott külső réteg és a belső kárpit között ugyanis zaj- és hőszigetelő poliuretán (PUR) hab található. Egyéni, hátsó nyúlványokkal kialakított tetejének köszönhetően a kabrióváltozat is megőrizte a kupé dinamikus kontúrjait. A széles C-oszlopon természetesen szintén megfigyelhető a márkára oly jellemző, s minden BMW által büszkén viselt „Hofmeisterknick” motívum.

Noha a tető rendkívül tágas utasteret rejt, kompakt méretűre hajtható. A függőleges állású hátsó szélvédő egyáltalán nem igényel benne helyet, ugyanis a tető nyitott vagy zárt állapotától függetlenül, kellemes és huzatmentes légáramlást biztosítva, elektromosan mozgatható le és fel. A tető akár a távirányító, akár a műszerfali gomb segítségével szintén elektromosan nyitható és csukható, a teljes folyamat egyik esetben sem tart tovább 25 másodpercnél.

Büszke és nemes stílus

© BMW
A BMW M6 Cabrio utasterében szintén tetszetős, stílusos és igen praktikus megoldások sokaságát vonultatja fel. A vezető köré alakított „cockpitban” minden fontosabb funkció pontosan ott helyezkedik el, ahol a tökéletes ergonómia szempontjából a legideálisabb: a kormánykeréken vagy annak közvetlen környezetében. Az egyes funkciókat irányító kezelőelemek utas számára is fontos elemei a középkonzolon kaptak helyet. Ide került az iDrive rendszer szabályzója is, amely a képernyő segítségével kényelmi funkciók széles körének aktiválására és kezelésére szolgál. Az iDrive szabályzógombja puritán stílusával, külsejében és tapintásában is egyértelműen eltér a BMW 650i Cabrio szabályzógombjától. A képernyő az MDrive kezelését is magában foglaló, továbbfejlesztett menüvezetéssel rendelkezik. A sebesség- és fordulatszámmérő csőgyűrű-szegélyben működik, a műszerszámlapok – a fehér számokat jól kiemelve – feketék, a mutatók pedig a BMW M-modelljeinek jellegzetes vörös színében készülnek. Az extraként rendelhető kivetítős kijelző (Head-up-Display; HUD) a vezető számára különösen fontos, alapvető információkat közvetlenül annak látóterében jeleníti meg.

Az első üléseket kifejezetten a BMW M6 Cabrio számára optimalizálták, mindenekelőtt a kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságok és a kiváló tartás jegyében. A hátsó utasok számára kínált hely legfőképpen kényelmes, és a kabriókhoz mérten rendkívül tágas. Mint mindegyik M-modellben, az akkumulátor és a gumijavító készlet a csomagtérben található, amely szokatlanul nagy, 300-350 literes térfogattal szolgál. Ennek megfelelően egy nagy és egy kicsi keményburkolatú bőrönd ugyanúgy elhelyezhető benne, mint egy közepes méretű keményborítású bőrönd két golftáskával kiegészítve.

Nyílt hitvallás a teljesítmény mellett (Oldaltörés)



© BMW
373 kW/507 LE teljesítményű V10-es aggregátjával a BMW M6 Cabrio nyílt tisztelgés a teljesítmény oltárán. A puszta erő azonban önmagában nem minden. Sokkal inkább a vezetés izgalmas élménye, amely a minden sebességnél és fordulatszámon élvezhető rendkívüli gyorsulásból és rendelkezésre álló vonóerőből táplálkozik. A BMW M6 Cabrio esetében a forgatónyomaték és az ideálisan megválasztott összáttétel minden menethelyzetben és útviszonyok között igazán meggyőző vonóerővé alakul a hajtott kerekeken.

A teljesítménykoncepció, mint olyan, közvetlenül a versenysportból érkezett. A V10-es erőforrás ugyanis maximális teljesítménye leadásakor egészen 8250-es percenkénti fordulatszámig pörgethető, ami már egyértelműen a vérbeli versenyautókra jellemző tartomány. A literenként 100 lóerőt is meghaladó fajlagos teljesítmény valóban kiemelkedőnek számít az atmoszférikus motorok körében, a kettős-VANOS vezérműtengely-állítás pedig minden körülmények között optimális gázcsere-folyamatot biztosít. A hengerenként egy-egy, teljesen elektronikus szabályzású fojtószelep szintén a V10-es jellegzetesen versenysportot idéző megoldása.

Pörgős motor és hétfokozatú váltó

© BMW
A magas fordulatú erőforrás minden menethelyzetben és mindenfajta körülmények között bőséges teljesítményről gondoskodik. Mivel a jó gyorsulás egyben gyors és pontos sebességváltást is jelent, a BMW M6 Cabrio a BMW szekvenciális M-váltóművével (SMG) készül, amelyet a Drivelogic rendszer egészít ki. A hétfokozatú SMG ideális módon közvetíti a motor erejét a hajtásláncon át a hátsó kerekek felé, s igény esetén extrém gyors és hatékony kapcsolásokat kínálva a manuális váltás lehetőségét is megőrzi a vezető számára. Az automatizált „Drive” funkció emellett gyors, ám rendkívül lágy váltásaival a lendületes autózást is különleges élménnyé avatja. Az SMG vagy a váltókar, vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével kezelhető. Váltáskor a hajtott kerekek felé irányuló erőfolyam a manuális és az automatikus üzemmódban egyaránt csupán a legminimálisabb mértékben szakad meg.