© seat |
Az első sárvédők kerékjáratai mögött az új modell a „TFSI” vagy a „TDI” jelzést hordozza oldalán , míg a külső tükrök az FR-modellekre oly jellemző, ezüstre fényezett házzal készülnek. A 17 és 18 hüvelykes méretben egyaránt rendelhető könnyűfém keréktárcsák különösen tetszetős és feltűnő formákkal vonzzák a tekintetet, a teljesen új és egyedi dizájn mögül pedig a hatásos megjelenésű tárcsafékek tűnnek elő. Az új modellt keréktárcsa-méret szerint 225/45 R 17, illetve 225/40 R 18 méretű gumiabroncsokkal szerelik fel.
© seat |
© seat |
A 200 lóerő (147 kW) teljesítményű 2.0 TFSI a León motorválasztékának legerősebb tagja. 280 Nm maximális forgatónyomatékát 1800 és 5000 percenkénti fordulatszám között adja le . Ennek eredményeképpen az új modell ötödik fokozatban mindössze 7, hatodikban pedig 8,9 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 kilométer/órás sebességre.
A León ezzel a motorral 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, és álló rajttal 27,6 másodpercet igényel az 1000 méter megtétele. Legnagyobb sebessége 229 kilométer/óra, ám átlagfogyasztása mindössze 7,9 liter 100 kilométerenként, átlagos CO2-emissziós értéke pedig 190 gramm/kilométer.
Ami a dízelváltozatot illeti, a León FR hajtásáról ugyanazon 170 lóerős 2.0 TDI erőforrás gondoskodik, amely a már korábban megismert Altea FR motorterében is rejtőzik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI műszaki alapjaira épült konstrukció hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik . Áttervezése eredményeképpen teljesítménye a 4200 percenkénti fordulatszámnál megjelenő 125 kW (170 LE) értékre nőtt , miközben maximális forgatónyomatéka 320-ról 350 newtonméterre emelkedett, amely már 1800 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A teljesítmény és a forgatónyomaték e látványos ugrása leginkább a turbófeltöltő változó geometriájú rendszerén végzett módosításoknak köszönhető. A befecskendező rendszer maximális szállítása megnőtt, a szívócsatornákat pedig záró rendszerrel („shut-off”) szerelték fel. Mindezt piezo-elektromos vezérlőszereppel felszerelt (Piezo Pump Nozzle) magasnyomású dízel befecskendezési rendszer egészíti ki.
Az eredmény figyelemre méltó: a León FR gyorsulása és általános menetteljesítményei kiemelkedőek, amint azt a 214 kilométer/órás csúcssebesség és az álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóig tartó mindössze 7,3 másodperces gyorsulás is jól mutatja. Az állórajttal egy kilométer megtételéhez szükséges 30 másodperc alatti érték szintén tiszteletet parancsoló.
Országúton a León FR öt litert igényel 100 kilométerre, de fogyasztása még városi forgalomban sem emelkedik nyolc liter fölé, a városi és városon kívüli vegyes ciklus során pedig alig haladja meg a hat litert 100 kilométerenként . A kipufogógáz-emisszió tekintetében az új erőforrás megfelel az EU4 szigorú környezetvédelmi előírásainak, s dízel részecskeszűrővel (DPF) is rendelkezik.
Az új motor erejének megzabolázására a León agilis futóművét a felfüggesztések fő elemeinek megerősítésével, nagy gonddal dolgozták át, további módosításként pedig megnövelték a fékek méretét. A León FR a legújabb generációs blokkolásgátlóval (ABS), vészfékrásegítővel (EBA) kiegészített elektronikus menetstabilizálóval (ESP – a 2.0 TFSI modellnél széria), kipörgésgátlóval (TCS), valamint a vezetőt segítő funkciók további egész sorával készül. Az elektromechanikus szervokormány beállításait szintén a járműre jellemző menettulajdonságokhoz igazították.
Az elöl ülőket nyolc légzsák védi: a két első légzsák, a két első oldallégzsák, valamint az első és a hátsó utasokat fejmagasságban egyaránt védő két függönylégzsák egyaránt az alapfelszereltséghez tartozik, s a két opcionális hátsó oldallégzsákkal egészíthető ki. Mindezt aktív biztonsági berendezések sora egészíti ki, köztük az ABS, a TCS, az ESP és a vészfékrásegítő (EBA), amely működésekor önműködően aktiválja a vészvillogót is. Tulajdonosa nyugalmát a León FR volumetrikus mozgásérzékelővel működő riasztóberendezése szolgáljhatja. Számos a vezetőt segítő elektronikus extrafunkció is rendelkezésre áll, például a sebességtartó automatika vagy a vezető által beprogramozott sebességhatár átlépésére figyelmeztető hangjelzés.