Wuhanból jönnek majd a Citroënek és a Peugeot-ok

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.

© Citroën
Az új egység a DPCA már meglévő üzemének közelében helyezkedik majd el, és három fő gyártórészlege lesz: karosszériaüzem, fényezőüzem és végső összeszerelés. Az építkezés az év végén kezdődik, a gyártósorok várhatóan 2009-ben kezdenek termelni. Elsősorban felső-középkategóriás, 3-as platformú modelleket fognak gyártani. A DPCA új beruházása tovább növeli folyamatosan terjeszkedő ipari létesítményeinek számát, amely már most több mint 8200 embert foglalkoztat.

A wuhani üzem jelenleg hét különböző modellt gyárt, és fokozatosan megkétszerezi kapacitását, hogy 2008-ra az eredeti üzem lehetséges éves termelését 300 ezer gépjárműre növelje.

Ezzel párhuzamosan, a növekvő autógyártás támogatása érdekében a DPCA a Hubei tartományban, Hiang Fang-ban lévő gépészeti alkatrészeket gyártó üzemének kapacitását is növelni kívánja, hogy megkétszerezze a wuhani gyárainak szállított motorok, sebességváltók és futóművek mennyiségét.

© Peugeot
Kínában az 1-es és 2-es platformon alapuló gyártás 2004-es megkezdése után az új üzem létrehozása további eszköz lehet a DPCA termékstratégiájának megvalósításában. Az évtized végére a közös vállalat a gépjárművek széles kínálatát nyújtja majd, a kompakt modellektől a nagy, felsőkategóriás luxusautókig. Csak a 2006-os évben három új modell érkezik a kínai piacra. A Peugeot 206 márciusi és a Citroën C-Triomphe májusi bevezetését követően az év végén kerül piacra egy új Citroën kompakt modell.

A személygépkocsi-piacon tapasztalható erőteljes kereslet mellett a DPCA 100 ezer 200 gépjárművet értékesített az első hat hónapban, azaz 38 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A közös vállalat egész évre vonatkozó értékesítési célja a 200 000 eladási darabszám túllépése.