© Peugeot |
A legszebb Peugeot - tudom, ezt már a 307 CC-nél is elsütöttem. A 407 kupé elbűvölő, mind formáját, mind menetteljesítményeit tekintve. Méreteit szokni kell, a 406 kupéval a Peugeot hagyományokat átörökítő szépség a 407-ben jócskán megnőtt. Feminin jellegét robosztusságának köszönhetően el is veszítette, inkább egy kőkemény, de érző szívű mácsó benyomását kelti fenyegető cápa orrával, vigyorgó kopoltyúival.
Praktikus és féltékeny
© Peugeot |
A 407-es átdolgozott belseje jellemzi, de ha jobban alkalmazkodunk az enteriőrhöz beugranak a 307 CC és egyes Citroenek jellemzői is, így például a középkonzol egy az egyben a C5-ös szériatartozéka. Különleges látványt és hasznot nyújt a kis képernyős színes kijelző, amely a navigációs funkciók kivételével rendelkező fedélzeti számítógép adatait teszi könnyen leolvashatóvá.
© Peugeot |
Bluetooth protokollon keresztül kommunikál az erre képes telefonnal, így pillanatokon belül létrehozható a kapcsolat és szabályosan, kihangosítóval is beszélhetünk. Már ha lesz időnk, a 407-es kupé ugyanis féltékeny teremtés, nem hagyja az embert egy pillanatig sem békén, kéreti magát, és amit akar, azt megkapja tőlünk. Tökéletes csábító. Hogy mit akar? Száguldozni, pörögni, menni, gumit csikorgatni. Ez utóbbi természetesen, az ESP-nek köszönhetően megvalósíthatatlan álom marad, a 407-es olyan stabil, hogy ember legyen a talpán, aki ezzel a felszereltséggel (épeszű keretek) között megcsúsztatja, kipörgeti. A versenysportok világából átvett kettős háromszög lengőkarral ellátott első felfüggesztés nagyfokú vezetési kényelmet biztosít. A hátsó, többlengőkaros integrált hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés még a legélesebb kanyarokban is tökéletes stabilitást garantál.
© hvg.hu |
A műszerfal elegáns, a bajusz kapcsolók és a kézzel varrott bőr kormány a többi testvérből lehet ismerős. Egyedi autó egyedi kormányt kívánt volna. Narancs és vörös színek dominálnak éjszaka. A kanyarkövető bixenon fényszórók automatikusan bekapcsolnak szürkületkor. Az ülések memóriásak, kényelmesek és sportosak, oldaltartásuk kiváló. Ülésfűtés, elöl-hátul parkolóradar, rükvercben lebillenő visszapillantók, esőérzékelő ablaktörlő, kétzónás klíma – igazán full extrás autó.
Bőr és alumínium barátságát példázza a váltó és a kézifékkar bevonata. Bár a kocsi vérbeli sportautó, igaz, nem a legvadabb 211 lovas benzines változat - valószínűleg a vásárlóközönség korára való tekintettel -, a pedálokról száműzték a fémes betéteket.
|
Magas ár Nagy fogyasztás Álomba ringató kipufogóhang |
Csak minőségi anyagok vannak az utastérben. Ízlésesen osztja meg a gyönyörűen, kézzel kidolgozott bőr hegemóniáját az autó belső terét körbe kettéválasztó alumínium csík. Tárolórekeszből, fiókból, pohártartóból, rejtekhelyből bőven van a nagy kupéban, talán egy kicsivel több is a praktikum, mint ami egy ilyen sportos autóhoz illik.
[[ Oldaltörés: Vadulás egy kattintásra (Oldaltörés) ]]
© Peugeot |
A futómű a 607-eshez hasonlóan két fokozatba kapcsolható, a sportost akkor érdemes használni, ha éppen sietünk, sorozatban előzünk, vagy a városban cikázni akarunk. A komfort fokozathoz képest hasznát csak ekkor vesszük a keményebb beállításnak. Ugyancsak kétfokozatú a Porsche fejlesztésű tiptronic automatikus váltómű, téli fokozatát értelemszerűen havas úton érdemes használni, a sport gomb ugyanakkor a mennyekbe repíti a pilótát - nem abban az értelemben. Ilyenkor bevadul az automata, levetkőzi szerénységét és igazi, vérengző nőstény oroszlánná válik, aki vad hajszában hajtja fel az élelmet kicsinyei számára.
Ha mindkét sport fokozatot beállítjuk durva száguldásra képes az autónk, feltépi az aszfaltot, felsüvít, duruzsol, és repül. Csajozni nem fogunk vele, mert aki mellénk ül, az csak sikít, majd elájul.
Dízeles tempót ne várjunk tőle, ha kicsit odaléptem neki, úgy meglódult, hogy a gyomrom összeszorult. Kívánja, megköveteli, dominaként megparancsolja, hogy hajszoljuk. A dízel jelleget ebben a szövegösszefüggésben felejtsük el, ez a szív teljesen más értelmet ad ennek a hajtásrendszernek, nem csodálom, hogy az Audihoz hasonlóan a franciák is öngyulladós versenyautón dolgoznak.
Az izgalmas menetnek azonban ára van, az autó 10,9 liter gázolajat fogyasztott az 530 kilométeres tesztút során, ez jóval több, mint amit vártam.
Koncertminőség a csomagtérbe rejtve
© Peugeot |
A JBL feliratú hangszórók (tucatnyi) sokat sejtetően és elégedetten kuncogtak össze, amikor a Thiery Corporation összest tartalmazó MP3-korongot becsúsztattam. A hatlemezes cédétárral, erősítővel és rejtett mélynyomóval megerősített cucc igazi élményben részesítette a bent ülőket. Akár egy koncertterem: tökéletes hangzás, finom, érzéki szólamok még a legnagyobb hangerőn is.
© hvg.hu |
Hátul is fejedelmi a kínálat, négy személyre szabva. Magam mögé kényelmesen beférek. Könnyű a be- és kiszállás, az első ülések automatikusan előre, illetve hátrahúzódnak, hogy megkönnyítsék ezeket az amúgy is egyszerű manővereket. A hátsó sorból is könnyű a kibújás, csak meg kell lökni az első ülést, az máris előrehúzódik. A hatalmas ajtók Peugeotosan nehezek, viszont a 307-es Feline-vel és CC-vel ellentétben nem annyira zajosan csukódnak. A keretnélküli ablakoknál szexisebb nincs is. Az üveg kétrétegű és hangszigetelt, így aztán végképp nincs esély arra, hogy halljunk valamit a motor haragjából.
[[ Oldaltörés: A kipufogás csalódás (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
A hathengeres 2,7 literes 24 szelepes, 204 lóerős, részecskeszűrővel ellátott erőforrás az utolsó generációs biturbó dízelmotor. Maximális nyomatéka 440 Nm, 6 fokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A hangja viszont csalódást kelt. Ez a minden ízében forradalmár sportkocsi olyan hangon üzemel, mind egy 1,1 literes 107-es, sőt annál is halkabban. Nem csupán alapjáraton, de 120-as tempónál is, leengedett ablakkal is. Semmi hang. Felháborító. Pedig annyira vártam a hörgést, azt az üvöltést, amit például a 180 lovas 307 Féline produkál. Nem, a 204 lovas kupé hangtalan. Keresve az okát megvizsgáltam pompás farát, megcsodáltam diffuzorokat mintázó hátsó kötényét, a magasra felpakolt gyönyörű lámpatesteket a széles és sportos dupla kipufogót. Jaj, de mi ez, a krómozott kipufogóvég alatt két vékony csövecske található, pisilésre is alkalmatlan nem hogy bőgetésre. Innentől már nem voltam szerelmes a 407-es kupéba. Hiányzott a hang, hiába az erő, a süket száguldás nem boldogít.
|
Elragadó forma Parádés motor Sportos váltó, sportos futómű |
Vannak olyan vásárolók, akik szeretik az erőt, de nem kívánják fitogtatni, csak csendben évezni. Nekik szánja a Peugeot ezt az autót, nem a fiatal titánoknak. Hang ide, vagy oda, a 235/45-ös 18 hüvelykes P Zero Nero Pirelli gumikon suhanni sem semmi.
A 607-es árban jobb
© hvg.hu |
Sokszor az volt az érzésem, hogy ez a kocsi nem is a 407-es kupéja, hanem a 607-es háromajtós változata. A 607-est ugyanezzel a motorral volt szerencsém kipróbálni. Szinte hihetetlenül hangzik, de így utólag, a két kocsi ismeretében nekem a 607-es kéne jobban. Ráadásul egy árban vannak. 12 millióért inkább választanám a limuzin sportos luxusát, mint a kupé túl finom sportosságát.
Az utasok biztonsága kiemelt figyelmet kapott a 407 Coupé tervezésénél : frontális védelmi rendszer, megerősített oldalvédelem, 7 légzsák, első biztonsági övek pirotechnikai övfeszítőkkel, 3 Isofix rögzítési pont a hátsó üléseken. Az autó az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el.
Peugeot 407 Coupé 2,7 HDI Tiptronic Féline |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2720 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 204/4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 440/1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4815/1868/1399 |
Csomagtér | 400 liter |
Saját tömeg (kg) | 1724 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 230 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 8,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 11,9 |
Országúti | 6,5 |
Vegyes | 8,5 |
Tesztfogyasztás | 10,9 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 226 |
ÁRA | A tesztelt autó ára 12 millió Ft. |