Egyterű készült a C4-ből

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A Citroën a 2006-os Párizsi Autószalonon mutatja be legújabb hétüléses kompakt egyterűjét, a C4 Picassót. Ezzel a teljesen újszerű modellel még teljesebbé válik a Citroën típuskínálata.

A mostani Picasso is gyártásban marad
© Citroën
A C4 Picasso letisztult, harmonikus és lendületes vonalvezetésű karosszériája azonnal elárulja a márkához való tartozását. A legújabb Citroën modellek sorába tartozó új egyterű az utastér kényelmét növelő és a kellemesebb utazást szolgáló páratlan szolgáltatásokat kínál.

A szériafelszereltségbe tartozó, nagy kilátási szöget biztosító panoráma szélvédőn kétszer olyan jól lehet kilátni előre. A függőleges síkban mért kilátási szög 70 fokrara nőtt, a hagyományos egyterűnél mért 35 fokkal szemben. A C4 Picasso a kompakt egyterűek piacán a legnagyobb üvegfelülettel rendelkezik (a panoráma üvegtetővel együtt 6,4 négyzetméter).

Az utastér meghitt, barátságos légkörét az éjszakai utazásnál számos fényforrás biztosítja. A műszerfal alá, az ajtóbetétekbe és a tetőborításba beépített rejtett világítás kellemes fényt áraszt az egész utastérben. A műszerfal világítás színe változtatható, így a vezető a nappali és éjszakai vezetésnél be tudja állítani a számára legkellemesebb tónust. A klímaberendezés kijelzői, amelyek a műszerfal két szélén helyezkednek el, sárga fénnyel világítanak. A rendkívül praktikus megoldások között külön ki kell emelni az utasok részére az első ülések háttámlájába beépített olvasólámpákat és az első ajtók belső oldalán kialakított rakodóhelyeket, amelyek belső világítása automatikusan bekapcsol, ahogy a kezünkkel közelítünk hozzájuk. Így könnyebben megtalálhatjuk a bennük elhelyezett tárgyakat. A csomagtartóban hordozható lámpa található, amely menetközben automatikusan feltöltődik.

Nagyvonalú a helykínálat (Oldaltörés)


© Citroën
A tervezők arra törekedtek, hogy teljesen szabaddá tegyék az utastér első részét. Ennek megfelelően teljesen újszerűen alakították ki az utasteret, amely így még jobban növeli az utasok tér- és kényelemérzetét. A helykínálat tekintetében a C4 Picasso igen nagyvonalú. Felépítésének és méreteinek köszönhetően (4,59 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,66 méter magas), optimális belső térrel rendelkezik. Az új egyterű modellben kialakított három üléssor akár hét utas számára is kényelmes utazást biztosít.

Az utasok számára biztosított tágas helykínálat nem rövidíti meg a csomagteret. Az ülések elrendezésétől függően többféle csomagtér alakítható ki.A tervezők különös gondot fordítottak a C4 Picasso belső terének variálhatóságára. Elsődleges szempont volt, hogy az utastér gyorsan és könnyen átalakítható legyen, anélkül, hogy az üléseket ki kellene venni a gépkocsiból.

Korszerű motorok, elektronikus váltó

A C4 Picasso már az új, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltóval is készül. Az új sebességváltóhoz a 143 lóerős 2 literes benzinmotor, valamint a HDi 110 FAP és HDi 138 FAP dízelmotorok kapcsolódnak. Az elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltó a váltások gyorsaságának növelésével és minőségük javításával ebben a kategóriában kiemelkedő teljesítményértékeket és kiváló vezetési kényelmet biztosít a C4 Picassónak. Ezen túlmenően, az elektronikusan vezérelt sebességváltókra jellemzően, 4-5 százalékkal csökkenti a fogyasztást és 5 grammal csökkenti a kilométerenkénti károsanyag kibocsátást .

A C4 Picasso modell a mindennapi használatot megkönnyítő számtalan új szolgáltatást kínál, mint pl. az automata elektromos rögzítőfék (a fék automatikus behúzása és kiengedése), emelkedőn történő indulást segítő rendszer (hill-holder) , a parkolóhely hosszát felmérő, parkolást segítő rendszer, vagy az automatikusan nyíló tanksapka.