A halálos balesetek áldozatainak még mindig mintegy 50 százaléka kiskorú. A szerencsétlenségek legfőbb oka legtöbbször a biztonsági elemek részleges vagy teljes hiánya. Európai tanulmányok szerint például a kivehető gyerekülések több mint felét rosszul helyezik be, vagy használják. A beépített gyerekülésekkel ez elkerülhető, hiszen nincs szükség gyakori ki- és beszerelésekre.
© VW |
Emelt szintű biztonságot jelent a „Booster” névre keresztelt kihajtható, magasított üléslap, amely ütközéskor a másodperc tört része alatt úgy billen hátrafelé, hogy megakadályozza a bennülő gyerek kicsúszását a biztonsági öv alatt. Ez a szabadalmaztatott új eljárás különösen frontális ütközéskor véd. A német autóklub, az ADAC által is kitüntetett integrált opcionális gyerekülés a Passatban 255 euróba, míg két gyerekülés 445 euróba kerül. A Passaton kívül a Sharan modellbe is rendelhető integrált gyerekülés akár négy gyerek számára is. Az egyterű modell esetében az ülés 220 eurós felárat jelent.
A mobil gyerekülések esetén az Isofix csatlakozási pontok kínálnak biztonságos rögzítést. Az Isofix előnye az egyszerű, hibamentes működés és a szilárd, stabil kapcsolódás. Az Isofix kapcsolódási pontok valamennyi Volkswagen modell hátsó ülésében szériában megtalálhatók. Egyes modellekben az első utasülésnél is beépített az Isofix rögzítési pont, az Eos kabriónál pedig az opcionális felszereltségi listát bővíti. Az utasoldali légzsák valamennyi Volkswagen modell esetében egy kulccsal deaktiválható, s így a menetiránnyal szemben elhelyezhető gyerekülések is biztonsággal használhatók.
A Volkswagen fejlesztési kompetenciájára újabb bizonyíték az Euro NCAP törésteszteken a gyerekbiztonság kategóriában elért kiváló eredmények. A Fox 42 pontjával a legjobb eredményt érte el a kisautók között. A Golf és a Passat is meggyőzően szerepelt, 37 illetve 38 pontot kaptak.