Bemutatják a legerősebb Peugeot-ot - galériával

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.

© Peugeot
A tervezők olyan négyszemélyes, rendkívül dinamikus stílussal felruházott limuzint kívántak létrehozni, amely az autózás eddig ismeretlen élményét nyújtja a bent ülőknek. Megalkuvás nélküli autót, amely ötvözi a sportos lelkületet, a kényelmet, a luxust és a környezetvédelmet.

© Peugeot
A 908 RC-t a 2007-től a Le Mans Series futamokon indítani kívánt modellekhez kifejlesztett HDi FAP dízelmotorral szerelik fel. A V-alakban elhelyezett, 12-hengeres, 5,5 liter lökettérfogatú motor ereje felülmúlja a korábbi dízelekét; legnagyobb teljesítménye 700 lóerő nyomatékmaximuma egészen kivételes, meghaladja az 1200 Nm-t. A 100 fokban nyitott V erőforrás súlypontját a lehető legalacsonyabbra helyezték. A két kipufogórendszer végén elhelyezett egy-egy részecskeszűrő igazi környezetbarát autóvá teszi a 908 RC-t.

A 908 RC eredetisége abban rejlik, hogy a motort sajátosan középre és hátra helyezték kereszt elrendezésben, így igyekeztek azt kompakttá tenni. A hatsebességes, szekvenciálisan irányított sebességváltó, amelyet az óriási nyomaték üzembiztos leadására alkottak meg, szintén rendkívül kompakt, és a motor alatt kapott helyet.

A hajtószerkezet elhelyezkedése méretes csomagtartó kialakítását tette lehetővé, amely a hátsó tengely mögött található, és egyáltalán nem befolyásolja az utastér tágasságát. Ennek a felépítésnek a másik előnye az előretolt vezetőülés, amely a maximumig fokozza a vezetőnek és az utasoknak nyújtott élvezetet.

© Peugeot
A 908 RC megteremtői kiemelt figyelmet fordítottak a belső hangulat kialakítására. Az autó felépítéséből adódóan előretolt utastérnek és a három négyzetméternyi, hatalmas üvegfelületnek köszönhetően a bent ülők tökéletes egységet alkotnak az úttal és a külső környezettel. Az óriási szélvédő különleges formája maximális látómezőt biztosít (akár az RC tanulmányautókban). A szélvédő magasan a vezető fölé nyúlik, a középső rugótorony vonalába, ahol az üvegtető kezdődik.

© Peugeot
A karosszéria előimpregnált karbon kompozitból, valamint autoklávban, vákuumban polimerizált alumínium méhkas formából készült. Az önhordó váz hátsó része magában foglal egy csöves szerkezetű bölcsőt, ehhez kapcsolódnak a mechanikai elemek és a futóművek. A futóművek nyomatékmentesített, kettős első és hátsó alsó háromszög lengőkarból állnak, ezeket a 407-ből kölcsönözték.

A fékezésről négy monoblokk, kerámia karbon kompozitból készült tárcsa gondoskodik, amely a kis tömege mellett kiváló hőhatásfokú. A kerékabroncsokra elöl Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20, hátul 285/30 R21 gumikat feszítettek.