Nem nőtt a lízingelt kocsik száma

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2006 első félévében a lízing piac összesített eszközértéke meghaladta 600 milliárd forintot, 12 százalékkal meghaladva a tavalyi eszközértéket. Ugyanezen időszakok összehasonlításában a finanszírozott érték mintegy 18 százalékkal nőtt, a finanszírozott eszközök darabszáma viszont 2 százalékkal csökkent.

Gép-, berendezés és teherautó lízing
34 százalékkal közel 67 milliárd forintra nőtt a gép- és berendezés üzletág, illetve szintén átlag felett - 16 százalékkal - 80,5 milliárd forint értékűre növekedett a haszongépjármű ágazat is. Érdekesség ezeken a területeken, hogy hasonlóan az ingatlanlízinghez 13-15 százalékot meghaladó mértékben nőtt az átlagos finanszírozási érték, a gép-berendezés területen elérte a 10 millió forintot, a tehergépjármű területen pedig meghaladta a 9 millió forintot. A két terület részesedése a teljes lízingfinanszírozáson belül 12, illetve 15 százalék fölé nőtt.

Személygépjármű finanszírozás
A személy és kishaszon gépjárművek lízingje 391 milliárd forintos eszközértéket ért el, amely mindössze 1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A darabszámot tekintve 142 ezer 766 darab autó finanszírozását jelenti, amely 3665 gépkocsival kevesebb a tavalyinál. A finanszírozott érték ezen a területen is tovább nőtt (7 százalékkal) mutatva azt, hogy ezen a területen is csökkent az átlagos sajáterő mértéke. A személygépkocsi üzletág piaci részesedése a finanszírozáson belül 67 százalékról, 61 százalékra csökkent. A személygépjármű finanszírozáson belül a cégeknek nyújtott flotta finanszírozás részaránya lényegében nem változott, 9 százalékon stagnált az előző évhez hasonlítva, míg a lakossági finanszírozáson belül az új járművek finanszírozása további 1 százalékot csökkent, a használt járművek finanszírozása pedig 1 százalékot nőtt. Részesedésük így az összes személygépjármű volumenből 52, illetve 39 százalék.

Meghatározó piaci szereplők és piacrészük a finanszírozott összeg százalékos piaci részesedésében megadva (2006. I. félévében)
Teherautó lízing
Lombard Lízing 14%
Budapest Lízing 13%
CIB Leasing 13%
CitiLeasing 13%
HVB Leasing 13%
Raiffeisen Lízing 9%
K&H Lízing 7%
SG Equipment Finance 4%
DaimlerChrysler 4%
Axon 3%

Személygépjármű lízing
CIB Leasing 18%
Erste Leasing 14%
Lombard Lízing 13%
K&H Lízing 10%
Budapest Autó 9%
MKB-Euroleasing 8%
Raiffeisen Lízing 6%
Porsche Bank 5%
VB Pénzügyi Lízing 3%
Tecnicredito 2%

Új autófinanszírozás
Erste Leasing 17%
CIB Leasing 15%
Lombard Lízing 11%
K&H Lízing 11%
Budapest Autó 10%
MKB-Euroleasing 9%
Raiffeisen Lízing 8%
Porsche Lízing 7%
DaimlerChrysler 3%
SUMMIT 2%

Használt autófinanszírozás
CIB Leasing 20%
Lombard Lízing 18%
Erste Leasing 14%
Budapest Autó 10%
K&H Lízing 8%
MKB-Euroleasing 7%
Tecnicredito 6%
Raiffeisen Lízing 4%
CC Credit 4%
Porsche Lízing 2%

Flottafinanszírozás
CIB Leasing 24%
K&H Lízing 16%
LeasePlan 12%
Porsche Lízing 10%
MKB-Euroleasing 9%
BAWAG Leasing 9%
VB Lízing 7%
Lombard Lízing 5%
Budapest Autó 4%
ARVAL 4%