Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Megkezdte közúti szereplését az első amerikai hibrid-dízel teherautó, amely a tervezők szerint 60-70 százalékkal kevesebb dízelolajt fogyaszt, mint hagyományos meghajtású társai, s a széndioxid-kibocsátása is 40 százalékkal alacsonyabb.
Kívülről úgy néz ki mint a többi UPS teherkocsi. Megtakarító gép
A járművet az Eaton Corporation az USA környezetvédelmi ügynöksége (EPA) és az UPS gyorsportai szolgáltató együttműködésével fejlesztette ki. Folyamatos üzemeltetésével évente 3800 liter körüli dízelolajat lehet megspórolni, azaz több mint 10 ezer dollárt. Az EPA a járművet másfél hónappal ezelőtt mutatta csak be, fejlesztésénél az Industrial Week című amerikai szaklap tudósítása szerint a hadsereg is közreműködött. A járművet egyelőre Detroit városában tesztelik.
A jármű alternatív erőforrása egy hidraulikus meghajtási rendszeren alapul, motorja, üzemanyag- és energiatárolási rendszere is a hidraulikára épül, némiképp hasonlóan a villanymotorokéhoz. A fékezéskor keletkezett energiát tárolja, majd hasznosítja, s dízelmotorja kikapcsol, ha a járműnek nem kell többleterőt kifejtenie, lassít, illetve álló helyzetbe kerül.