© hvg.hu |
Ralis álmokat idéző tesztautónk teljesen hangtalan, az Evo-feelinget felejtsük el, hiába egyezik az autó fara, műszerfala, váza. A lényeges elemek, a bivalyerős motor, a ralis futómű, az intelligens felfüggesztés és a mindent összehangoló fejlett elektronika csak a 10 milliós alapáron vesztegetett Evo IX kiváltsága. Persze ezt a laikusok nem tudják, a könnyűfém kerekek és a hatalmas hátsó szárny hamis képet kelt.
© hvg.hu |
Az autóval kapcsolatban az átlagos, a középszerű, az egyszerű jelzők jutnak az eszünkbe, de ettől még kiváló termék a Lancer. Nem túl feltűnő, bár kétségtelen, hogy a hátsó légterelő mindenkiben megmozgatja a fantáziát, de viszont nagyon precíz, jól kihasználható, tökéletesen megfelel céljának. Ilyennek képzelem el az ideális cégautót.
[[ Oldaltörés: Praktikumból elégséges (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
A kuplung puha, mint a vaj, a fékek, a kormány is az. A váltó tökéletes összhangban van a motorral, a sebesség kapcsolása könnyed, természetes. Alapjáraton többször is ráindítottam, teljesen hangtalan. A kormány fogása meglepően jó. A bajuszkapcsolók nem változtak. Fedélzeti számítógép nincs az autóban, így a pillanatnyi fogyasztásról nincs tudomásunk, majd a kútnál kiderül a turpisság. Sportos rokonságról árulkodnak még a műszerek fehér számlapjai. Éjszakai fényekben kifejezetten tetszetős a belső, az órák vörösben izzanak.
A Subaru Legacyban is felfedezett száz forintos kínai szivargyújtót itt is megtaláljuk, legalább nem felárért adják, mint néhány európai gyártó. Van kukánk is. A magnó alatt egy hatalmas üreg tátong, nem túl szép így a műszerfal, amelynek méretei nagyautósak, ám szerény berendezése lehangoló. Ami fontos, az megtalálható benne. A puritánság példaképe. Egyszerűségének harmóniáját vétekként töri meg egy Clarion mp3-as magnó csillogása. A gazdagabb felszereltség velejárója a kormány és a váltó bőr borítása, valamint az automatikus klímaberendezés. Légzsákból hat van, a biztonságra adnak, az ABS alapból jár.
Az ülések oldaltartása megfelelő, bár minőségük nem túl jó, puhák, de beállításuk követi a hát vonalát. Deréktámaszunk nincs, a fejtámláknak csak a magasságát lehet állítani. A műanyagok egyben vannak, nem zörögnek. A felnyitható könyöktámaszt nem az én könyökömre öntötték, ha annak nem is, de cédék és lomok tárolására kiválóan alkalmas, bár az autó életéből eltelt fél év és 7 ezer kilométer során a teteje megadta magát, nem lehetett lecsukni tökéletesen.
© hvg.hu |
A kesztyűtartó szűk, akárcsak az ajtók oldalzsebei, pohártartóból kettő van. Tárolókkal rosszul áll a Lancer, viszont van egy méretes csomagtartója. Teljesen sík padlót nem kapunk, de a hátsó ülések egyharmad-kétharmad arányban dönthetők. Az oldalsó visszapillantók méretesek, kategóriájában talán a legjobbak. Kellenek is, ugyanis a középső visszapillantó használhatatlan a hatalmas hátsó szárny és a középső fejtámla miatt.
[[ Oldaltörés: Innovációban lemaradt (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Az autó távolról úgy néz ki, mint egy kicsit megnövelt Suzuki szedán. A megújulás nem túlzottan látványos, kapott egy Focusos lámpa párt előre, hátulra egy izmos szárnyat és egy új cockpitot belülre. Ennyi. Az előző orr markánsabb volt. A Lancer dizájnban, praktikumban és újításban messze elmarad versenytársaitól, a Corollától, a hármas Mazdától, vagy éppen a Honda Civictől. Ám műszaki tartalomban ott van, ár-érték arányban pedig messze jobb a konkurenseknél.
Az autó belső méretei ellenére nagy, hátul is bőven elférünk, még hárman is. Csupán a válltérrel szűkösködtek a tervezők, a fej- és a lábtér fejedelmi. A biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet, hallgat, nem villog, nem csipog. A klíma határozottan dolgozik, annak ellenére, hogy hőmérőnk nincs, így legtöbb, amit tehetünk, hogy a leghidegebbre állítjuk a levegő hőmérsékletét.
Pörgetős egyhatos
© hvg.hu |
Az egyhatos motor nagyon jól megy, városban sportosan lehet vele haladni, pillanatok alatt százon van, még vagánykodni, gyorsulni is lehet vele. Érződik benne a ralis vér, stabil a kanyarokban. A fékek túl lágyak és lassúak, ám az autó összességében jól vezethető, jól irányítható. Futóműve komfortos, bírja az úthibákat, a hepehupás utakon enyhén imbolyog, de bátran behajthatunk a legrosszabb útra is. Akár gyorsan is.
Alapjárata 600-650-es fordulaton van, nem csoda, hogy ennyire hangtalan. Mindez úgy, hogy a motort semmi nem takarja, sehol zajcsillapító. Simán eladhatnánk elektromos autóként. A motortérben lötyög a motor, bőven elfér ide a az EVO IX mocija. Az igazi meglepetés akkor ütött meg, amikor beálltam tankolni. Minimum 8-9-es átlagra számítottam az egyhatos motortól és a gyors városi tempótól. A Lancer a 450 kilométeres tesztút során 7,1 liter üzemanyagot kért.
Mitsubishi Lancer 1,6 Invite |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1584 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 98 lóerő 5000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 150 Nm 4000-es fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4535/1715/1445 |
Csomagtér | 430 liter |
Saját tömeg (kg) | 1205 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 183 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 11,8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 8,8 |
Országúti | 5,5 |
Vegyes | 6,7 |
Tesztfogyasztás | 7,1 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 160 |
ÁRA | A tesztelt autó ára 3,289 millió Ft. |