© hvg.hu |
A közhelyesen alfás fílinget ez az autó teljesíti be a legjobban. Gyönyörűek a vonalai, a hátrafelé felpúposodó far, amelyen dob egy nagyot a hatalmas szárny. Nincs olyan négyzetcentiméter a karosszérián, amelyet ne lehetnek kiállítani az Iparművészeti Múzeumban.
Elfogytak az ötletek
© hvg.hu |
A kormány szinte extrémen jó, az üléshuzat vörös varrata és majd este, a teljesen vörösbe öltöző fények mutatják, hogy milyen a szenvedély színe. A középkonzol ürességével, pici gombjaival nem nagyon tudok mit kezdeni. Jó, praktikus, de valahogy nem elég latinos, bár kétségtelen, hogy rendhagyó. A fejtámlák állíthatók minden irányba, a középső visszapillantó tükör elektrokróm.
© hvg.hu |
A praktikum terén nem remekel a Leon, tárolórekeszből van egy nyitott cédétartónk, két pohártartó, a kesztyűtartó minimális, az oldalzsebek szintén, hátul meg gyakorlatilag nincs semmi tárolóhely. Nagyon hasznos rejtekhely viszont az ülés alatt elhelyezett fiók, rendőri gazoltatásnál jól jöhet (nem fegyverre gondoltam, hanem az iratok tárolására, nincs elöl, mégis kéznél van). Magam mögött kényelmesen elférek, öt felnőtt kényelmére nem vennék mérget. A hátsó ülést nem lehet síkba ledönteni. Van csomagtere, ötszemélyes, kényelmes, de ez a Leon másért érdekes, a szörnyeteg mivolta teszi sztárrá.
© hvg.hu |
© hvg.hu |
Monster cucc
Megnevezés | Nettó eladási ár |
7,5x18 alufelni, darabja | 47 662 Ft |
kipufogó | 112 560 Ft |
tükörborítás | 17 431 Ft |
belépőléc | 33 226 Ft |
belső dekor | 23 161 Ft |
gumi, darabja | 71 460 Ft |
kilincsborítás | 9 988 Ft |
optikai tuning | 336 819 Ft |
munkadíj | Kb. 380 000 Ft |
csiptuning | Kb. 150 000 Ft |
A műszerfal közepén található a fordulatszámmérő, ahogy illik egy sportautóhoz, bár ebben az esetben ez nem nagy élvezet, hisz, dízelről lévén szó, a piros zónát messze elkerüli a mutató. A kilométerórát 240-ig skálázták, ilyen messze azért nem mentem el, 170 is elég volt nekem.
© hvg.hu |
Ha a gázpedált arra használjuk, amire teremtették, akkor elfelejthetjük, hogy dízel a verda. Ember legyen a talpán, aki tud kapaszkodni a kormányba. Nem tréfa. Nincs olyan kocsisor, amelyet ne lehetne megelőzni vagy egyben, vagy egyenként. Új határok nyílnak meg ezzel az autóval. Az oldalán szereplő szlogen: a szenvedély legvadabb formája, ezúttal nem kamu. Ez tényleg nagyon vad. Kétezres fordulatig dízelkocsi, afölött versenyautó. Méghozzá nitrós.
© hvg.hu |
Ára nagyon borsos, tesztautómért 8,5 milliót kérnek. Meg kell dolgozni az egyediségért. A Monster készletet egyébként a kisebb motorokhoz is megvásárolhatjuk így már akár 4-5 millióért is lehet ilyen kreatúránk. A kocsi alapára Stylance felszereltséggel 140 lovas motorral, Monster cucc és plusz extrák (mp3, eső-, világításszenzor, bi-xenon, ESP, sportfutómű, kétzónás klíma) nélkül 5,99 millió forint.
© hvg.hu |
Seat Leon Monster 2.0 TDI DSG | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1968 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 185/4200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 440/1800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4315/1768/1458 |
Csomagtér | 341 liter |
Saját tömeg (kg) | kb. 1500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | kb. 225 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | kb. 8 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | kb. 9 |
Országúti | kb. 6 |
Vegyes | kb. 7,5 |
Tesztfogyasztás | 7,7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | kb. 200 |
ÁRA | A tesztelt autó ára 8,4928 millió Ft. |