Seat Altea FR - Az álcázás nagymestere

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Első ránézésre egy csinosan átlagos szexis vöröske. Ki gondolná, hogy az FBI képezte ki? Az Altea FR sportkocsis vénákat rejt izgalmas, családias és nőies ruhája alatt. Kipróbáltuk mit tud a legerősebb kétliteres dízel.

© hvg.hu
Tesztautóm egy vörös szépség, majdnem semmi sem árulkodik arról, hogy valójában egy izomgép. A sportkormány és a műszeregység fehér számlapja jelzi, hogy komolyabb élményekre számíthatunk. Sebességóráját sokat sejtetően 260-ig skálázták.

Pazar felszereltség, szűk utastér

A sebváltó érdekes formája inkább való kisrepülőbe vagy számítógépes konzol gyanánt, elsőre idegenkedtem tőle, hiányoltam a sportos borzongást, viszont működésében nem találtam kifogást. Az FR felszereltsége alapból parádés: dupla digitális klíma, mp3 lejátszós hifi, ülésfűtés, bixenon fényszórók, tempomat (amely a 25-tel való vánszorgást is lehetővé teszi) és sok-sok légzsák. A beltér többféle színű, mintázatú és anyagú műanyagokból tevődik össze, harmonikusan illeszkednek egymáshoz, túlzásnak tartom viszont a középkonzol méreteit: apró gombok, kihasználatlan terek.

© hvg.hu
A beltér, a műszerek és a kormány a Seat Leon ismerősek. Ott ugyan nem ciripelt rossz úton a műszerfal. Alapvetően két nagyon hasonló kocsiról van szó, egyik inkább sportos kompakt, a másik inkább egyterű. A sok egyezés mellett (szélessége és tengelytávja milliméterre pontosan azonos) az is közös bennük, hogy nem teljesen töltik ki a kategória jellemzőit. Az Altea magassága egyterűs, csomagtartója is megfelelő, de helykínálata nem éri el a kategória élmezőnyét. A Seatnál is érezték ezt, és annak ellenére, hogy nagyon népszerű az autó - itthon is többet látni az utakon, mint Toledót, vagy Leont -, kihozták a hosszított és nagyobb hasznos térrel rendelkező Altea XL-t.

Az FR-címkéket viselő sportülések tartása kitűnő. Kövér emberkék felejtsék el az FR-szériát, bizonyos méret fölött bizonyos testrészek nem férnek be a vezetőülésbe. Ha netán mégis ezt kapnánk cégautónak, ne tiltakozzunk, hanem fogyjunk. Az üléspozíció magas, így a kilátás kedvező, csak azok a fránya vastag A-oszlopok ne lógnának be a képbe.

A csomagokat is kényezteti

© hvg.hu
Az első fertályon az Altea praktikuma nem túl sok dicséretre ad okot, talán csak az első ülések aljából lenyíló fiókocskákat lehetne megemlíteni. Ugyanakkor a hátsó fertályon meglepetések sora vár: a már említett többrekeszes, kétpadlójú csomagtér mellett, a hátsó üléspadok külön-külön előre és hátra tologathatók, miközben az egész hátsó pad síkba dönthető. A csomagoknak nagyon nagy teret adhatunk.

A lehajtható kalaptartóban van egy plusz tárolórekesz, a csomagtartó aljában meg még sok. Egy háklis háziasszony az egész konyháját be tudná pakolni szépen, rendben.

[[ Oldaltörés: Sikít és karmol (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
A 170 lovas aggregát nagyon pörög, a turbólyukat befoltozták a mérnökök, így a száguldás exponenciális, feltartóztathatatlan, dízelhez nem méltó. Jó, a felpiszkált Leon vadabb volt, ám arról árulkodott is az agresszivitás. Az Altea FR viszont tökéletes álca, úgy megy, mint egy versenyautó és úgy néz ki, mint egy szexis családi kisbusz. A szép kerekek és a dupla kipufogó nem túl sokat árul el a benne lakozó gonoszról. Élvezetes a piros mezőbe hajszolni az egyébként is Seat-vörösben izzó fordulatszámmérőt. Persze nehéz. Nekem akkor sikerült, amikor elfelejtettem váltani egy izmos indulásnál és ötezernél majd felszálltam. Hangja, mint a benzinesé, férfias, erőteljes, nagyon tetszetős.

120-nál hatosban kétezret fordul percenként a főtengely. Nagy tartalék van benne, 140-ről is úgy gyorsul, mintha egyesben padlógázzal mennénk. Futóműve sportos, de magas építése miatt dimbes-dombos egyenetlenségeken dobál.

© hvg.hu
Valami perverzió van abban, ahogy ez a magas szépség meglódul egy erős gázfröccsre. A 170 ló nem csak papíron létezik ebben az autóban, ez sikít és karmol (remeg a testem). Olyan családapáknak való, akik nem vetik meg az extrém sportokat. De ügyvezetők, menedzserek hétvégi szórakoztatására is jó ez a kocsi. Tökéletes álca. Nagy élmény városi forgalomban cikázni vele, elég életszerűtlen, de izgalmas és egy kicsit veszélyes is, így az első három számjegyű tempók után visszavettem. Ezért is lett az átlagfogyasztás 7,2 liter száz kilométernként

A forma tökéletes, nem hiába ennyire sikeres a típus. Egy ilyen álcázott motorral kész főnyeremény az autó. Persze az ára jóval borsosabb. A legolcsóbb dízel Altea 105 lóval 5,299 millióba kerül, a 170-es izommotorral, FR-felszereltséggel, dízel részecskeszűrővel 6,67 milliót mutat a pénztárgép.

[[ Oldaltörés: Seat Altea FR - adatlap (Oldaltörés) ]]




Seat Altea FR
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 170/4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 350/1800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4282/1768/1546
Csomagtér409 liter
Saját tömeg (kg)  1449
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 208
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  8
Országúti  5,2
Vegyes6,2
Tesztfogyasztás7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 167
ÁRA Alapára 6,6748 millió forint


Hozzászólások