© daimlerchrysler |
A jól sikerült hajtási koncepció, a gazdaságos Euro 4-motorok BlueTec dízel-technológiával, a ZF-automata váltó és a hypoid tengely különösen modern és jövőbemutató. További kritériumok voltak a kiváló menetkomfort, a kiegyensúlyozott járműfutás, az alacsony zajszint, a futurisztikus járműdesign valamint a magas színvonalú biztonsági és minőségi standardok teljesítése a szériafelszerelés elektronikus fékrendszerrel (EBS), Voith lassító fékkel, blokkolásgátlóval (ABS) és kipörgésgátlóval (ASR). Külön dicséretet kapott a busz kiváló fűtési- és klimatizálási rendszere. Említésre méltó részlet, hogy a Citaro LE Ü közvetlenül a már jól ismert, alacsony padlómagasságú Citaro autóbuszból származtatható, amelyből időközben közel 15 ezer járművet gyártottak. A két járműben számos közös elem és alkatrész lelhető fel. Az ajtók, az elektronika/elektromos részek, a kijelzők, a borítások, az ülések és a klimatizálás a Citaro vonaljárati buszból, a fődarabok pedig a Mercedes-Benz Integro távolsági buszból származnak.