A FedExnél szolgál az első hibrid Sprinter

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átadták az első hibridhajtású Mercedes-Benz Sprintert. A járművet Neil Gibson, a világ legnagyobb expressz-légifutár-szolgálataként ismert FedEx Express senior fleet managere vette át.

© daimlerchrysler
Az indítókulcs átadására az idei Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon került sor. A Mercedes-Benz Hybrid Sprinter az első olyan hibridhajtású transzporter, amely a mindennapos használat jelentette kemény gyakorlati próba keretében ad számot képességeiről Európa útjain. A vele szerzett tapasztalatok fontos információkkal szolgálnak a fejlesztőknek a technológia további tökéletesítéséhez és későbbi sorozatgyártású alkalmazásához.

A Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI 115 kW-os közvetlen befecskendezésű dízelmotorból és 70 kW-os villanymotorból meríti az erejét. Utóbbi a belső égésű motor és az automata váltó között helyezkedik el a hajtásláncban. Lítium-ion akkumulátor látja el árammal, melyet haladás közben generátorként tölt a fékezéskor és lejtmenetben felszabaduló energiával. Akkor is tölthető az akkumulátor, ha éppen nem mozog a jármű, például éjszaka elektromos hálózatról (plug-in). Pusztán elektromos üzemben akár 30 kilométer a 3,5 tonna megengedett össztömegű Sprinter hatótávolsága. Amikor csak a villanymotor működik, nagyon csendesen halad, és semmiféle káros anyagot nem bocsát ki magából, ami igen nagy előnyt jelent az olyan környezeti szennyezésre érzékeny helyeken, mint amilyenek a sétálóutcák vagy a zárt csarnokok. A 15 kWh kapacitású akkumulátor a padlólemez alá van beépítve, így nem csökkenti a raktér méretét.

Az elkövetkező hónapokban Párizs utcáin fogja tesztelni a hibridüzemű Sprintert a FedEx. A gyakorlati próba eredményétől függően további példányokat fog üzembe állítani Franciaországban, hosszú távon ilyenekkel szándékozik leváltani belső égésű motorral hajtott flottája egy részét. A vállalat Európa egész területén használ csökkentett károsanyag-kibocsátású szállítójárműveket, ezzel is bizonyítván, hogy támogatja a hibrid-technológia fejlesztését. Londonban például 2004 óta 38 darabra nőtt a használatában lévő gázüzemű Sprinterek száma.