© daimlerchrysler |
A Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI 115 kW-os közvetlen befecskendezésű dízelmotorból és 70 kW-os villanymotorból meríti az erejét. Utóbbi a belső égésű motor és az automata váltó között helyezkedik el a hajtásláncban. Lítium-ion akkumulátor látja el árammal, melyet haladás közben generátorként tölt a fékezéskor és lejtmenetben felszabaduló energiával. Akkor is tölthető az akkumulátor, ha éppen nem mozog a jármű, például éjszaka elektromos hálózatról (plug-in). Pusztán elektromos üzemben akár 30 kilométer a 3,5 tonna megengedett össztömegű Sprinter hatótávolsága. Amikor csak a villanymotor működik, nagyon csendesen halad, és semmiféle káros anyagot nem bocsát ki magából, ami igen nagy előnyt jelent az olyan környezeti szennyezésre érzékeny helyeken, mint amilyenek a sétálóutcák vagy a zárt csarnokok. A 15 kWh kapacitású akkumulátor a padlólemez alá van beépítve, így nem csökkenti a raktér méretét.
Az elkövetkező hónapokban Párizs utcáin fogja tesztelni a hibridüzemű Sprintert a FedEx. A gyakorlati próba eredményétől függően további példányokat fog üzembe állítani Franciaországban, hosszú távon ilyenekkel szándékozik leváltani belső égésű motorral hajtott flottája egy részét. A vállalat Európa egész területén használ csökkentett károsanyag-kibocsátású szállítójárműveket, ezzel is bizonyítván, hogy támogatja a hibrid-technológia fejlesztését. Londonban például 2004 óta 38 darabra nőtt a használatában lévő gázüzemű Sprinterek száma.