© daimlerchrysler |
A Hollandiában elért 25 százalékos csökkentés azért nagyon jelentős eredmény, mert ebben az országban egyébként is viszonylag kevés volt a baleset. A további radikális visszaesést többek között azzal érték el, hogy a lakott területeken a korábbi 50 helyett 30 km/h sebességkorlátozást vezettek be, kerülőútakat építettek, s némileg meglepő módon visszaszorult a mopedek használata. A holland utakon 2005-ben 750-en vesztették életüket, míg 2001-ben 993-man. (A statisztika készítői halálos közúti balesetnek tekintik azokat az eseményeket, amelyek következtében egy adott személy harminc napon belül életét vesztíti.)
Ami a lakosság számához viszonyított baleseti statisztikát illeti, ez az EU-ban Máltán a legalacsonyabb, majd Hollandia következik.
Litvánia eddig is a kontinens legveszélyesebb országának számított a közúti közlekedés szempontjából, ám az utóbbi négy évben további 8 százalékkal nőtt a halálos balesetek száma. Jellemző adat, hogy a lakosság létszámának arányában Litvániában négyszer több a haláleset, mint Hollandiában.
euractiv.hu