Az Európai Bizottság érvelése szerint összeegyeztethetetlen az uniós szerződés diszkriminatív adózást tilalmazó cikkével egy olyan regisztrációs rendszer alkalmazása, amely teljes mértékben figyelmen kívül hagyja a regisztráció napján érvényes tényleges értékét. Így a más tagállamból származó használt gépkocsikra olyan mértékű adót vet ki, amely módszeresen meghaladja a nemzeti területen már regisztrált, hasonló használt gépjárművek értékébe épülő adó maradványértéket. Minden EU-tagállamnakbiztosítania kell a teljes semlegességet a piaci versenyben - hangoztatta a bizottság.
Az Európai Bíróság főtanácsnoka júliusban úgy foglalt állást, hogy a magyar adó nem egyeztethető össze a közösségi joggal. Eleanor Sharpston egészen pontosan ezt mondta: "a magyar regisztrációs adó annyiban, amennyiben hátrányosabban kezeli a más közösségi tagállamból származó használt autókat a belföldi használt autókhoz képest, nem összeegyeztethető a közösségi joggal". Ha a regisztrációs adót úgy alkalmazzák a más tagállamokból behozott használt személygépkocsikra, hogy az meghaladja a nemzeti területen már
nyilvántartásba vett hasonló használt személygépkocsik értékének maradványadó-tartalmát, ez az adó - az adótöbblet mértékében - összeegyeztethetetlen az EK-Szerződés 90. cikkével a főtanácsnok szerint.
Az uniós intézmények képviselői éppen a napokban erősítették meg, hogy a regisztrációs adó eltörlésére, az üzemben tartási díjba építésére törekszenek. Plenáris ülésén az Európai Parlament nagy többséggel elfogadta az erről szóló - Kovács László magyar biztos nevéhez kötődő - európai bizottsági jogszabályjavaslatot, amely már ősszel a tagországok pénzügyminiszterei elé kerül.
A regisztrációs adók rendszere a brüsszeli megítélése szerint az európai polgárokat sújtó kettős adóztatáshoz és az európai autóipar megosztottságához vezet, emellett az uniós belső piacot is torzítja, túl sok adminisztrációval jár, és adóelkerülésre ösztönöz. Kovács László a vitában emlékeztetett arra, hogy a tervezet tartalmazza a regisztrációs adó fokozatos, 5-10 éven belüli eltörlését, és javasolja, hogy az Európai Unió tagállamaiban 2008-tól a gépkocsiadó
25 százalékát, 2010-től pedig 50 százalékát az autó károsanyag-kibocsátása határozza meg.
Az Európai Bíróság főtanácsnoka júliusban úgy foglalt állást, hogy a magyar adó nem egyeztethető össze a közösségi joggal. Eleanor Sharpston egészen pontosan ezt mondta: "a magyar regisztrációs adó annyiban, amennyiben hátrányosabban kezeli a más közösségi tagállamból származó használt autókat a belföldi használt autókhoz képest, nem összeegyeztethető a közösségi joggal". Ha a regisztrációs adót úgy alkalmazzák a más tagállamokból behozott használt személygépkocsikra, hogy az meghaladja a nemzeti területen már
nyilvántartásba vett hasonló használt személygépkocsik értékének maradványadó-tartalmát, ez az adó - az adótöbblet mértékében - összeegyeztethetetlen az EK-Szerződés 90. cikkével a főtanácsnok szerint.
Az uniós intézmények képviselői éppen a napokban erősítették meg, hogy a regisztrációs adó eltörlésére, az üzemben tartási díjba építésére törekszenek. Plenáris ülésén az Európai Parlament nagy többséggel elfogadta az erről szóló - Kovács László magyar biztos nevéhez kötődő - európai bizottsági jogszabályjavaslatot, amely már ősszel a tagországok pénzügyminiszterei elé kerül.
A regisztrációs adók rendszere a brüsszeli megítélése szerint az európai polgárokat sújtó kettős adóztatáshoz és az európai autóipar megosztottságához vezet, emellett az uniós belső piacot is torzítja, túl sok adminisztrációval jár, és adóelkerülésre ösztönöz. Kovács László a vitában emlékeztetett arra, hogy a tervezet tartalmazza a regisztrációs adó fokozatos, 5-10 éven belüli eltörlését, és javasolja, hogy az Európai Unió tagállamaiban 2008-tól a gépkocsiadó
25 százalékát, 2010-től pedig 50 százalékát az autó károsanyag-kibocsátása határozza meg.