Párizsban mutatta be a Skoda az Octavia szabadidő-változatát, amely tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe. Az Octavia Scout t alaj feletti szabad magassága 40 milliméterrel nagyobb, mint az Octavia Combié, és 16 milliméterrel meghaladja az Octavia Combi 4x4-esét, ezáltal tovább javult a terepjáró készsége, képessé vált a rossz kiépítésű és bakhátas utak gond nélküli legyőzésére is.
© Skoda |
A Scout megbízható négykerék-hajtású kombi, amelynek csomagtere akár 1620 literesre növelhető. Hossza 4581 milliméter, 1 centivel hosszabb, 1,5 centivel szélesebb és 1,3 centivel magasabb, mint az Octavia 4x4. Az elöl-hátul új formájú lökhárítók, a karosszéria színére fényezett oldalvédő csíkok és az új profilú ajtóküszöbök egyedi megjelenést adnak a Scoutnak és utalnak a felhasználási lehetőségeire.
Az autóba beszállva a vezető és az utasok kiemelkedő kényelmet élvezhetnek. Az elöl középen található kényelmes kartámasz alatt helyezkedik el a Jumbo méretű, tágas tároló doboz, amilyenhez hasonlót normál esetben csak a felső kategóriás modellekben találni. Az Octavia Scout kárpitozása erre a modellváltozatra jellemzően egyedi, és az új modell további megkülönböztető jegye az első utas számára a műszerfalon kialakított kapaszkodó fogantyú.
© Skoda |
A Škoda Octavia Scoutban a legnagyobb teljesítményű dízel- és benzines Skoda-motorok állnak rendelkezésre – a 103 kW (140 LE) teljesítményű 2,0 literes PD TDI dízelmotor és a 110 kW (150 LE) teljesítményű 2,0 literes FSI benzinmotor, mindkettő négyhengeres. A dízelmotorhoz az alapkivitelben csatlakozik a részecskeszűrő. Mindkét motor nyomatékát hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Az Octavia Scoutot a Skoda jól bevált négykerék-hajtású rendszere teszi alkalmassá a kiépítetlen utakról letérve az akadályok leküzdésére. A hajtáslánc meghatározó eleme a hátsó tengely elé beépített többlemezes Haldex-kapcsoló.